Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý deň, 11.6.2019 som si objednala platené členstvo, poplatky si strhli z účtu, zoznamku skoro vôbec nevyužívam, no vravela som si že keď si už peniaze strhli, nechám to tak a po 3mesiacoch už nepredĺžil. Dnes som našla mail so zablokovaním účtu a sumou 2530 kč, že im to musím uhradiť, že to je jediná šanca. Myslela som že je to vtip,tak som vošla na stránku a zistila,že je blokovaná a nejde mi členstvo zrušiť a na mail odpovedať. To, že sú to podvodníci,som zistila až teraz. V podmienkach bolo, že budem informovaná o každom kroku kde budem musieť súhlasiť so strhnutim peňazí a dnes zisťujem,že by si strhli peniaze a nie malé, v prípade, že by bola táto suma na účte. Prosím poraďte ako s týmito zlodejmi skoncovať,platiť im nehodlam, zoznamka za nič nestojí a aj keby bola super, také peniaze by som za to neplatila za žiadnu.
Premium členstvo
Okamžité zrušenie s potvrdením,že je to zrušené !
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat. Spotřebitel proto není povinen společnosti nic hradit, neboť smlouva nemohla být bez jasného a informovaného souhlasu spotřebitele automaticky prodloužena.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu.
Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jejích právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Platil-li spotřebitel při platbě přes internet platební kartou, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com,
děkujeme Vám.
Pri kontaktovaní mi bolo oznámené to samé, len slušnejšou formou, než má táto spoločnosť v obľube a to vydieraním. Každopádne, že musím zaplatiť a potom to zrušiť. Platiť nebudem, týmto podvodníkom určite nie a opakujem, že be2 nieje zoznamka, ale fiktívne založená spoločnosť, ktorá sa tak tvári. Každý deň príde nejaká tá robotická správa, aby človek nemal hneď prvé dni podozrenie, že je nefunkčná. Tých pár ľudí, ktorý sú reálny asi chuť na zoznamovanie ani nemajú a majú plnú hlavu starosti ako sa od nich vymaniť. Možno by sa na to mala zamerať ČOI alebo iné médiá, alebo je lepšie podať žalobu, alebo počkať na žalobu od nich? Poraďte, ďakujem.
Možnost bránit se proti jednání společnosti soudní cestou je vždy možná, s případem, kdy by prostřednictvím soudu vymáhala poplatek za prodloužení společnost, jsme se ještě nesetkali. Jak jsme uváděli v našem úvodním vyjádření, je vhodné zaslat společnosti výpověď a následně případně situaci řešit s bankou, aby k platbě nedošlo, resp. byla navrácena.
Stížnost přeřazujeme zpátky na spotřebitelku, aby mohla reagovat.
Poslala som výpoveď prostredníctvom mailu, no odpoveď bola rovnaká, že najprv musím zaplatiť 2530 kč o ktoré ma nemohli okradnúť, lebo som toľko peňazí nemala na tomto účte.
Dle našich zkušeností společnost ještě údajný dlužný poplatek za prodloužení prostřednictvím soudu nevymáhala, což znamená, že nám není znám jediný případ, který by vedl k exekuci. Dle našeho názoru neinformuje společnost spotřebitele o prodloužení členství, tj. o trvání a ceně smlouvy, dostatečným způsobem, takže prodloužení členství není platně sjednáno. Rozhodnutí o konkrétním postupu je však na spotřebitelce.
Stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme ji o reakci k situaci.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.