Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#34668Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

20 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.08.2019, před 5 lety

Jiří Šindelář

Znění stížnosti

Dobrý den,

Dne 21.6.2019 jsem na Chomutovské pobočce AAA Auto zakoupil vůz Lancia Delta (RZ 5AM4069) s tím, že vůz je po pečlivém majiteli, servisovaném pouze v autorizovaném servisu a v bezvadném stavu, o kterém mě prodejce informoval. Vše se následně ukázalo jako nepravda.

Dva dny po zakoupení, kdy byla provedena prvotní prohlídka automechanikem, došlo ke zjištění, že podvozek a výfukový systém je značně zkorodován, brzdy opotřebované a z motoru se ozývají chrastivé zvuky. O vadě z motoru jsem hned následující den prodejce informoval a bylo mi řečeno, že je třeba mít nejprve k dispozici servisní zprávu ze servisu. Objednal jsem se tedy do autorizovaného servisu s čekací dobou cca 1 měsíc, který po demontáži zjistil, že je vadné turbo a je nutná jeho výměna - celkové náklady na opravu 33.400 Kč.
Servisní zprávu jsem obratem doložil k reklamačnímu řízení.

Do 2 dnů následně přišlo zamítavé rozhodnutí o reklamaci z důvodu: "Kupující byl při koupi seznámen se stavem vozu a s tímto souhlasil. Předmětem reklamace nejsou vady, za níž prodávající odpovídá a proto prodávající reklamaci zamítá."

Prodejci jsem poté zaslal stížnost na rozhodnutí o reklamaci (ev.č. 480740) na které doposud nepřišla žádná reakce.
Rozporoval jsem to, že při koupi vozu jsem nebyl seznámen se skutečným stavem vozidla, o čemž svědčí také „Protokol o zkušební jízdě a předání vozidla“, kde není zmiňovaná vada uvedena a ani to, že je třeba vadné turbo vyměnit. Zatajením skutečného stavu se tak prodejce dopustil klamavého jednání. Neposkytnutí takovéto informace by samozřejmě vedlo k neuzavření kupní smlouvy.

Je zřejmé, že vada byla na vozidle již v době koupě a vůz nevykazuje vlastnosti sjednané smluvními stranami. Jedná se o skrytou vadu, na kterou mě prodejce neupozornil a nesouvisí s běžným opotřebením (vůz má najeto pouhých 108 tis.km).


Produkt

Lancia Delta III, 2011, 108 tis.km, RZ 480740


Požadované řešení

Dožaduji se nápravy ve formě kompenzace/slevy ve výši nákladů spojených s touto opravou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.8.2019 10:50, před 5 lety

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.8.2019 14:12, před 5 lety

Vážený pane Šindeláři,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
28.8.2019 15:41, před 5 lety


Jiří Šindelář

Hodnocení:

Komentář: Již došlo k dohodě o narovnání reklamace.