Počet nahlášených stížností: | 682 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
tak jako spoustu dalších nešťastníků jsem byl lapen do sítě nečistých praktik seznamky C-DATE. Můj případ je však krapet komplikovanější...
Minulý týden mi přišla poštou výzva na platbu VIP členství na C-DATE, na které jsem samozřejmě již dávno zapomněl. Po prostudování podobných případů jsem seznal, že holt za blbost se platí a nechal jsem se chytit do sítě internetových "šmejdů". Dlužnou částku jsem zaplatil a jal se komunikovat se společností INTERDATE S.A. Můj problém je v tom, že původní email, na jehož základě jsem se registroval na C-DATE již nepoužívám, nemám k němu ani přihlašovací údaje a bůhví jestli vůbec existuje.
Nejsem schopen ze C-DATE vymámit potvrzení, že platba v pořádku došla a tím pádem je vše vyřešeno, jelikož se odvolávají právě na můj původní mail, ze kterého musím dotaz odeslat a teprve pak mi mohou informaci poskytnout. Přestože jsem žádal o alternativní způsob ověření vlastnictví účtu, není mi toto umožněno. Jsem snad odsouzen k doživotní platbě služby, kterou vůbec nevyužívám a u které mi není ani umožněno ji zrušit?? Jak se na toto tváří ochrana spotřebitele?
Upozorňuji, že login+heslo k C-DATE účtu stále mám. Takže pokud by mi společnost účet odblokovala (to se i po 2 týdnech po odeslání platby nestalo!!!), měl bych možnost VIP platbu zrušit a můj problém by byl vyřešen. Evidentně však z nějakého důvodu schválně hrají mrtvého brouka.
Děkuji
VIP členství na C-DATE
Umožnění zrušení VIP členství na C-DATE a tím pádem i platby za něj.
|
Tweet |
V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud k tomu existuje exekuční titul, např. bylo-li o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo právní moci a stalo vykonatelným.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat. Spotřebitel proto není povinen společnosti nic hradit, neboť smlouva nemohla být bez jasného a informovaného souhlasu spotřebitele automaticky prodloužena.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu. Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Lucemburska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: zdenek.vencl@c-date.com,
děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.