Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážení,
Jako účastníci zájezdu organizovaného CK Josef Sklenář - OSVĚTA, IČO 10261940 jsme se dne 27.7.2019 vraceli letem č. QS 1013 z Neapole do Prahy.
Odlet byl plánován na 27.7.2019 14:15,skutečný odlet se však uskutečnil až 28.7.2019 06:00, tedy se zpožděním cca 16 hodin.
Podle nařízení Evropského parlamentu a rady (ES) č. 261/2004, článku 6 bod 1.a) podáváme tímto reklamaci zpoždění letu , Zároveň podle článku 7 bod 1.a) zmíněného nařízení uplatňujeme svoje právo na náhradu škody.
Předem děkujeme za bezodkladné vyřízení naší stížnosti.
doc. MUDr. Pavel Urban, CSc.
MUDr. Marie Urbanová
Požadujeme náhradu škody ve výši 2x250=500 EUR, kterou prosíme zaslat na bankovní účet č. 4859052012/2700 vedený u UniCredit Bank na jméno "Pavel Urban".
|
Tweet |
Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Cestující, jehož let byl významně zpožděn (cestující dosáhne cílového místa určení o tři nebo více hodin později, než je původně plánovaný čas příletu), obdrží dle čl. 7 nařízení ve světle rozsudku Soudního dvora Evropské unie ze dne 19. listopadu 2009, Sturgeon (C-402/07 a C-432/07), náhradu ve výši 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1500 kilometrů, 400 EUR u všech letů v EU delších než 1500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů, 600 EUR u všech ostatních letů.
Dle článku 3 tohoto nařízení je nutné, aby daný let začínal na letišti na území členského státu nebo pokud začíná na letišti nacházejícím se na území třetího státu, končí na letišti na území členského státu a zároveň je operován evropskou aerolinkou.
Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf
Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.
Společnost Travel Service, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.