Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 26.5.2019 jsem si v eshopu provozovaném firmou XEVOS Solutions s.r.o., IČ:27831345 objednala zboží, které mi bylo doručeno dne 31.5.2019.
Zboží (monitor) jsem si vyzkoušela v míře nutné k obeznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, ale protože mi nevyhovoval, rozhodla jsem se uplatnit své právo a odstoupit od kupní smlouvy uzavřené na dálku.
Dne 4.6.2019 jsem firmě emailem doručila své rozhodnutí odstoupit od smlouvy a zboží jsem ve stejný den odeslala zpět.
Obchodník mi do dnešního dne, tedy do 8.8.2019 nevrátil peníze. Ani plnou kupní cenu za monitor ani kupní cenu sníženou o 25% jako poplatek za údajně mnou způsobené téměř neviditelné kosmetické imperfekce na podstavci monitoru.
Prosím Vás tímto o pomoc.
Děkuji.
S pozdravem,
Edita K.
HP 24w 23.8" FHD/IPS/1000:1/250/VGA/HDMI/5ms
Požaduji vrácení alespoň snížené kupní ceny za monitor o 25% z kupní ceny zboží, ačkoli jsem podstavec monitoru nikterak nepoškodila a kosmetické imperfekce musely být na podstavci monitoru už z výroby.
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží bez udání důvodu. Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitelka prokáže, že mu zboží odeslala. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitelka požadovat také zákonný úrok z prodlení.
V případě poškození zboží je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vrácené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to např. doložením fotodokumentace.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitelka možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.