Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dcera si koupila mobil od fy CZC.cz.s.r.o. Prestigio Muze G7 , který má ve své reklamě " mpbil je velmi odolný , vhodný k outdoorovým aktivitám atd" Asi za měsíc používání jí mobil vypadnul z necelého metru na zem a došlo k prasknutí displeje. Mobil dala do CZC.cz na reklamaci. Reklamace byla do měsíce zamítnuta s tím, že na toto poškození se záruka nevztahuje.
Zkoušel jsem mailem oslovit znalce v oboru . Buď nedávali žádnou naději v úspěšném pokračování souboje s prodejcem, neměli čas nebo byli drazí (také 20000 Kč za posudek).
Poslal jsem stížnost do CZC.cz a žádal o vysvětlení, co se rozumí slovem "velmi odolný" Bylo mi odpovězeno, že mobil je zvýšeně odolný vůči prachu, vlhkosti a teplotám. Odpověděl jsem jim, že takto konkrétně by měla být vedena a psána reklama na daný mobil, pak by odpadly dohady.
CZC.cz nemá zájem o spokojeného zákazníka, chce jen prodávat.
mobil Prestigio Muze G7
zkušenost s CZC.cz dát ve známost dalším potenciálním zákazníkům
|
Tweet |
Ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanovuje, že zboží musí odpovídat určité jakosti, tedy musí mít ujednané a deklarované vlastnosti, musí být způsobilé k účelu, k němuž se obvykle používá nebo který prodejce uvádí a musí také odpovídat ujednaným a popsaným vlastnostem. Jestliže bylo prodejcem deklarováno, že se jedná o velmi odolný telefon, pak musí odpovídat deklarované jakosti a být vhodný k danému účelu.
Pokud by prodávající při reklamě zboží uvedl nepravdivý nebo zavádějící údaj, dopustil by se přestupku, neboť by porušil zákaz užívání nekalých obchodních praktik (konkrétně klamavého konání). Za spáchání tohoto přestupku může být prodávajícímu ze strany České obchodní inspekce udělena pokuta až do výše 5 000 000 Kč.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.