Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zaplatila som za objednaný tovar, ale od 22.6.2019 som žiadny tovar od menovanej spoločnosti nedostala. Na výzvy vôbec nereagujú, až keď som na ich stránku do komentu pridala, že mám vyplatený tovar, ale žiadny som nedostala. Poslali mi na messanger potvrdenie o sledovaní zásielky, podľa ktorého som si akože pred mesiacom 11.7.2019 o 13.38 h tovar prevzala. Ja som s tým dokladom išla na poštu, kde mi podľa podacieho čísla uvedeného na doklade vedúca pošty overila koho je to zásielka. Uvedená zásielka vôbec nebola na moje meno, bola prevzatá na pošte v Krompachoch pritom ja som z Rim.Soboty. Následne som firme Flaro, s.r.o. znova napísala uvedené zistené skutočnosti a vyzvala ich, aby mi čo najskôr odpísali a doručili mi tovar, alebo aby mi vrátili peniaze, ktoré som za tovar zaplatila. Zas žiadna odozva. Na záver som ich informovala o tom, že ak nedostanem tovar, alebo vrátené peniaze, podám na nich trestné oznámenie.
Dodanie vyplateného tovaru, alebo vrátenie čiastky zaplatenej za tovar.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.