Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
14.7.2019 přes e-shop jsem zakoupila Přenosný kyslíkový koncentrátor se zdravotním certifikátom v hodnote 13 219,- Kč. Po vybalení jsem nevěřila vlastním očím, produkt byl čínsky výrobek a zdravotní certifikát byla kopie stáhnutá z internetu, která se nedala ani přečíst a navíc firma nepřibalila ani doklad o zaplacení, platila jsem v hotovosti. Samozřejmě jsem firmu kontaktovala s tím že balík odesílám spět, ale žádala jsem o doklad o zaplacení, který mi doteď neposlali. Doklad mám od české pošty. Následně jsem balík odeslala spět s odstoupením od smlouvy na adresu, kterou mi uvedli v mailu a následně po pár dnech byla adresa na webové stránce jiná. Údajně změnili logistiku. Nicméně balík mají na poště v depo Ostrava od 23.7.2019 a nikdo ji ještě nevyzvedl. Do teď mi nebyly vrácené peníze a když firmu kontaktuji tak mně pán ubezpečuje že zjistí a dá mi vědět, ale pak už ani nezvedá telefón. Firmu jsem hledala přes IČO na českých webových stránkách, ale neúspěšně.
Je to přenosný kyslíkový koncentrátor pro pacienty s plícni fibrózou
Vrácení peněz a zabránení prodeje falešných produktu a hazardovaní s lidskými životy
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitelka prokáže, že mu zboží odeslala. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitelka požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Spotřebitelce doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschovala.
Prodávající má povinnost vydat doklad o zakoupení výrobku s povinnými náležitostmi, pouze pokud o to spotřebitel požádá, podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k zaslání dokladu ve smyslu § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele písemně za využití poštovních služeb, nejlépe doporučeně s dodejkou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.