Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 10.7.19 jsem si elektronický objednala, ihned zaplatila zboží (boty), 998Kč. V obchodních podmínkách internetového obchodu byla napsaná doba dodání 5-25 dní. To jsem respektovala. Téměř ihned(15.7.) mi byl zaslán automatický e-mail, jak jsem spokojená s obchodem a také přišla faktura za zaplacené zboží. Po třech týdnech jsem chtěla obchod kontaktovat, zkontrolovala jsem dle zaslaných přihlašovacích údajů stav svého účtu u LEDSHOES, kde jsem se dočetla, že objednávka je již vyřízena, kontakt na obchod pouze adresa, telefon nebo e-mail žádný. Napsala jsem tedy doporučený dopis, kde jsem požádala o zrušení objednávky a vrácení platby na můj účet. Po třech dnech se dopis vrátil zpátky, s vysvětlením, že adresát se odstěhoval.
Svítící boty sportkids vel. 36
Přeji si slušné jednání ve smyslu vrácení částky za produkt, který nebyl dodán.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Spotřebitel by se mohl pokusit využít služby chargeback, kterou poskytuje většina evropských bankovních společností ve spolupráci s vydavateli platebních karet, avšak jen za předpokladu, že zaplatil při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodal objednané zboží. Jedná se o služby, kdy bankovní společnost vrátí podvedenému spotřebiteli peněžní prostředky zpět na účet a následně si jejich vymáhání po obchodníkovi zajistí sama. Více o této službě lze nalézt na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3189/esc-kdy-je-lepsi-platit-kartou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.