Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, před nějakým časem jsem jsem si zakoupila členství na stránkách této společnosti a byla mi stažena automaticky platba. Zrušila jsem kartu. Společnost mi po nemožnosti stržení platby informovala, že mi bylo automaticky prodlouženo členství i když ho nepoužívám a platbu po mě bude exekučně vymáhat. Není možné bez náležitého jasně srozumitelného informování spotřebitele strhávat platby z bankovní karty a prodlužovat takto členství.
Zvažuji trestní oznámení.
Zrušení výpověď služby/ "smlouvy", nechci platit za něco co nepoužívám a není možné strhnout platbu ani automaticky prodlužovat členství a ještě vyhrožovat exekucí.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat. Spotřebitel proto není povinen společnosti nic hradit, neboť smlouva nemohla být bez jasného a informovaného souhlasu spotřebitele automaticky prodloužena.
Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Spotřebitel by si měl uchovat veškerou dokumentaci, která prokazuje, že smlouvu se společností ukončil, případně že se snažil smlouvu ukončit, avšak ze strany společnosti mu to nebylo umožněno.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com,
děkujeme Vám.
---------- Původní e-mail ----------
Od: Jana Ransdorfova
Komu: michal.hlavacek@be2.com
Datum: 13. 8. 2019 17:38:32
Předmět: Stanovisko k upomínce k ref. č. CZ-2019-07-31-187206801-KS-CB
Dobrý den,
ráda bych reagovala na tzv. vaši urgenci pohledávky, kterou jsem obdržela od společnosti be2 S.à.r.l s ref. č. Referenční číslo: CZ-2019-07-31-187206801-KS-CB 7.8.2019, 20:05 kde je psáno toto znění:
Vážená paní Jana Ransdorfova,
NALÉHAVÉ – Poslední platební upomínka
dne 31.7.2019 byla na Vaši adresu zaslána upomínka k platbě za níže uvedené členství.
Ke dni 31.7.2019 bylo Vaše 3měsíční Premium členství automaticky obnovené (prvotně uhrazené na stránce www.singles50.cz ke dni 9.3.2019 s uvedením e-mailové adresy ransdorfova@seznam.cz).
Uvedené prodloužení bylo realizované v souladu s našimi Všeobecnými obchodními podmínkami, se kterými jste souhlasil/a.
Produkt: 3měsíční Premium členství
IP-adresa: 86.49.253.196
Forma úhrady: CreditCard MASTER
Zajišťovatel platebních služeb žel nebyl schopný strhnout finanční prostředky za Vaše Premium členství, jelikož jste k datu 31.7.2019 uskutečnili Chargeback.
Nyní je vůči Vám evidován dluh ve výši členského poplatku 4 494,00 CZK, navýšený o poplatky spojené s Chargeback ve výši 283,00 CZK.
Moje stanovisko k uvedené upomínce:
Není možné bez náležitého jasně srozumitelného informování spotřebitele strhávat platby z bankovní karty a prodlužovat takto členství.
Nemám povinnost společnosti be2 S.à.r.l., nic hradit, neboť smlouva nemohla být bez jasného a informovaného mého souhlasu automaticky prodloužena
Oznamuji Vám, že jsem žádnou takovou službu neobjednala a žádám vás o zrušení vámi evidovaných závazků vůči mé osobě a vypovězení služby.
Důrazně vás žádám tedy o Zrušení výpověď služby/ "smlouvy", nechci platit za něco co neobjednávám a není možné strhnout platbu ani automaticky prodlužovat členství požadovat úhradu a ještě vyhrožovat exekucí za něco co jsem neobjednala a nepoužívám.
Jana Ransdorfová
Pokud společnost žádá po spotřebitelce zaplacení údajného dluhu, musí také prokázat, že dluh spotřebitelky vůči společnosti skutečně existuje. Společnost by tak musela prokázat, že mezi ní a spotřebitelkou byla uzavřena smlouva, že tato smlouva trvá, a že společnost před uzavřením smlouvy spotřebitelku řádně informovala o právech a povinnostech, jež vyplývají z této smlouvy.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.