Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V prodejně A3 Sport, U Dálnice 777, 664 42 Brno jsem 13.7.2018 koupil pro syna 12 let, nové boty Nike Air Zoom Wildhorse 3, po roce nošení obuvy se mi rozlepila svrchní vrstva na obuvi a boty jsem dal reklamovat na prodejnu A3 SPORT,po první reklamaci mi boty vrátily s vyjádřením že intenzita užívání obuvi zkrátila její životnost,reklamoval jsem tedy boty znova a požadoval jsem aspoň opravu obuvi. Bohužel i tato reklamace (reklamoval jsem 26.7 v čase asi 11:00 a reklamace byla vyřízena toho dne zamítnutím 26.7 v čase 17:00) mi byla zamítnuta, myslím si že přístup k zákazníkovi je sprostý a odmítavý.
zákazník
Juránek Roman
obuv NIKE AIR ZOOM WILDHORSE 3, cena 2090 Kč, číslo dokladu 104989, první reklamace číslo - 248/380, druhá reklamace číslo - 276/380, číslo artiklu reklamovaného zboží - 805569001
Požaduji nové zboží nebo alespoň opravu mého zboží které je v záruce a prodejce nemá vůbec zájem nějak záruku řešit.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.