Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#34748Ujeté přípoje v důsledku výluky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 15 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.08.2019, před 5 lety

Lenka Kerestešiová

Znění stížnosti

Dobrý den,
cestovaly jsme s kamarádkami v pátek 9.8.2019 z Děčína do Teplic nad Metují.Jízdenky jsme měly koupené předem, včetně místenek z Děčína do Prahy.
V Praze jsme měly čas si zajistit ještě místenky z Prahy do Teplic nad Metují. V Hradci jsme musely přestoupit na výlukové autobusy. Byly pouze dva pro celý vlak. na jednom bylo napsáno Náchod, na druhém Česká Skalice.
Průvodčí nám zkontrolovala jízdenky, a my jsme logicky nastoupily do busu s označením Náchod, v domnění, že pojede přímo. O místě v autobuse nemohla být řeč, ač jsme měly místenky, stály jsme na jedné noze, a to ani na ne na vlastní, každá s velkým kufrem.Autobus k našemu překvapení ale zajížděl i do Skalice, takže když jsme do Náchoda dojely s desetiminutovým zpožděním, spoj do Teplic už byl pryč. U pokladny jsme dostaly informaci, že spoj čeká jen na bus, ve kterém jede průvodčí. Stejný problém jsme měly i při cestě do Děčína v úterý 6.8.2019, kdy nám ujely dokonce dva spoje, jeden v Hradci a druhý v Pardubicích. Lenka Kerestešiová, Teplice nad Metují


Požadované řešení

Vysvětlení, proč jezdí při výluce tak málo autobusů, proč je tak špatná informovanost pro cestující, Stále jsme nabádáni k tomu, abychom z ekologických důvodů využívali hromadné dopravní prostředky, ale po páteční zkušenosti se nedivím, že silnice jsou přecpané osobními automobily. Kerestešiová


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.8.2019 16:01, před 5 lety

Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.

Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.

A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.

Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.

Více informací nalezne spotřebitel na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/

Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.9.2019 22:34, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.