Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
cestovaly jsme s kamarádkami v pátek 9.8.2019 z Děčína do Teplic nad Metují.Jízdenky jsme měly koupené předem, včetně místenek z Děčína do Prahy.
V Praze jsme měly čas si zajistit ještě místenky z Prahy do Teplic nad Metují. V Hradci jsme musely přestoupit na výlukové autobusy. Byly pouze dva pro celý vlak. na jednom bylo napsáno Náchod, na druhém Česká Skalice.
Průvodčí nám zkontrolovala jízdenky, a my jsme logicky nastoupily do busu s označením Náchod, v domnění, že pojede přímo. O místě v autobuse nemohla být řeč, ač jsme měly místenky, stály jsme na jedné noze, a to ani na ne na vlastní, každá s velkým kufrem.Autobus k našemu překvapení ale zajížděl i do Skalice, takže když jsme do Náchoda dojely s desetiminutovým zpožděním, spoj do Teplic už byl pryč. U pokladny jsme dostaly informaci, že spoj čeká jen na bus, ve kterém jede průvodčí. Stejný problém jsme měly i při cestě do Děčína v úterý 6.8.2019, kdy nám ujely dokonce dva spoje, jeden v Hradci a druhý v Pardubicích. Lenka Kerestešiová, Teplice nad Metují
Vysvětlení, proč jezdí při výluce tak málo autobusů, proč je tak špatná informovanost pro cestující, Stále jsme nabádáni k tomu, abychom z ekologických důvodů využívali hromadné dopravní prostředky, ale po páteční zkušenosti se nedivím, že silnice jsou přecpané osobními automobily. Kerestešiová
|
Tweet |
Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.
Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.
A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Více informací nalezne spotřebitel na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.