Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den, dne 31.7.2019 jsme na pobočce V praze zakoupili vůz Renault Grand Scenic, který byl z dovozu = bez RZ a TP. Bylo nám řečeno, že autobazar vše zařídí a do 10 ti dnů bude převod uskutečněn a RZ budou zaslány kurýrem. Dnes jsem hovořil se zákaznickým centrem a bylo mi řečeno, že stále čekají až bude vyřešeno na registru vozidel. Dále mi bylo řečeno, že 10 ti denní lhůta na registraci je brána od data podání žádosti na registru(což bylo dle informace Auto ESA provedeno až 5.8.2019). Stále máme vůz na zelených převozních značkách a vzhledem k tomu, že zítra končí jejich platnost, byly nám nabídnuty dvě řešení: 1)dostavit se na kteroukoli pobočku, kde nám značku prodlouží, 2) sami si přepsat datum na značce a podepsat. V tuto chvíli to náš problém neřeší, jelikož nemůžeme do zahraničí a autobazar Auto Esa neustále informace mění.
VF1JZNAB650388495
Finanční kompenzace za případnou škodu,náklady na dopravu do nejbližší pobočky.
|
Tweet |
Pokud se společnost zavázala zajistit registrační značky v určité době, je povinna tomuto závazku dostát. Pokud společnost uvedla, že to učiní v době 10 dnů a neuvedla, že běží až od chvíle podání žádosti příslušnému orgánu, byl spotřebitel v legitimním očekávání, že tato doba běží od okamžiku koupě. Nadto, je-li možné ujednání o vykládat více způsoby, použije se dle § 1812 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, výklad pro spotřebitele příznivější. Společnost by tedy měla zajistit přepis vozu a zajištění registračních značek do 10 dnů od koupě vozu.
Pokud kvůli porušení smluvní povinnosti vznikla spotřebiteli škoda, má spotřebitel možnost žádat náhradu škody, které mu v souvislosti s tímto vznikla.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.