Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 20.8.2018 jsem přes internetovou stránku www.nejlepsipostele.cz zakoupil postel včetně matrace Bohemia 16cm (180x200cm). Matrace byla po prvním měsíci proležená o několik cm a musela se každých 14 dní otáčet aby se na ni dalo alespoň nějak vyspat (osoby 80 a 50kg). Po půl roce používání došla trpělivost a matraci jsem reklamoval s požadavkem na odstoupení od smlouvy (20.3.2019), nebylo mi vyhověno a jako jediné řešení výměna za novou popř. si připlatit a koupit dražší typ. Vybral jsem variantu č. 1 a nechal si matraci vyměnit. Po měsíci používání opět proležená. Dnes tj. 12.8.2019 (po půl roce) opět požádáno o odstoupení od smlouvy s požadavkem na vrácení peněz. Opětovně zamítnuto s tím, že zboží bude vyměněno za nové. Kolikrát se to takto bude opakovat než budou vráceny peníze za matraci? Nevěřím, že nová matrace se v krátké době opět neproleží.
matrace Bohemia 16cm (180x200cm)
Odstoupení od smlouvy tj. vrácení částky za matraci.
|
Tweet |
Ustanovení § 2169 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující na odstoupení od kupní smlouvy. Dle ustálené judikatury se opakovaným výskytem vady rozumí, pokud se táž vada vyskytne na výrobku potřetí po předchozích opravách.
Zde jde však o odlišnou situaci, neboť předešlá reklamace nebyla řešena opravou, ale výměnou věci za nový kus. O takové situaci zákon v souvislosti s opakovaným výskytem vady nehovoří. Lze však dovodit, že pokud se stejná vada vyskytne i na nových kusech po výměnách zboží, nelze reklamaci řešit výměnou za nový kus, neboť toto řešení vadu ve výsledku neodstraní. V takovém případě zbývají dvě řešení reklamace dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku, a to buď oprava věci, nebo odstoupení od smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.