Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý deň, vo februári som kupila v autobazáre AAA auto značky Peugeot 4008 rok prihlásenia do evidencie 12.2013. Auto malo najazdených 46000km. Už v máji som menila olej , pretože sa mi rozsvietila kontrolka oleja, V autorizovanom servise zjistili že mi tam tečie nafta. Vymenili teda olej , filtre a vymazali na diagnostike chyby. Asi za mesiac sa mi rozsvietila kontrolka DPF a auto sa preplo do nudzoveho režimu ( tato kontrolka sa rozsvietila už aj pri skušobnej jazde v AAA. Predajca ma ubezpečil že to treba vypaliť). Znova do servisu kde mi vyčistili filter DPF a boli prekvapený že tak málo najazdených km a filter taký zenesený. Myslela som si že už bude všetko OK. Chyba - znova sa rozsvietila kontrolka oleja. Zasa tečie nafta do olejovej vane. Aoto som teda zaviezla do AAA auto. Po 30 dňovom čakaní mi prišiel papier , že reklamácia je zamietnuta. Zlým zaobcházaním radiaca jednotka zle davkuje naftu a tá sa nespálí a preteká do olejovej vane kde sa mieša s olejom . Tak čo mám teraz robiť ? Auto mám 5mesiacov.
Auto opraviŤ
Ako druhá možnosť vrátiť peniaze
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitelka před koupí o vadě věděla, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděla. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitelka toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka také právo na proplacení nákladů, které musela v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážená paní Kijanicová,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byla kolegy již informována. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý deň, áno kolega mi volal že mi ako kompenzáciu na náhradu oprav auta prispejú 250€-300€. S tým som však nesúhlasila, lebo auto mám v servise kde mi menia vstrekovače. Cena za túto výmenu sa bude pohybovať okolo 2300€-2500€. A s tým bol ešte čistení filter DPH v cene 400€. K tomu dvakrát výmena oleja. Požadovala som sumu za opravy 3000€ a to mi odmietli. Takže sa musím obrátiť na právneho zástupcu. Takže tak.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat. Jestliže se projevily po koupi vozu skryté vady v rozsahu, jak popisuje spotřebitelka, potom by tomu měla odpovídat i finanční kompenzace ze strany společnosti.
Vážená paní Kijanicová,
mám informaci, že je věc v řešení a kolegové se s Vámi brzy spojí ohledně dalšího postupu, pokud tak již mezitím neučinili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý deň zo strany predávajúceho ma už nikto nekontaktoval. Na aute bude treba ešte vymeniť filter DPF . Auto prechádza stále regeneráciou. Bude asi vo vnútri mechanický poškodený. Oprava ďalších 2000€. Auto bolo predávané zo skrytou vadou.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Vážená paní Kijanicová,
nechala jsem Vaši záležitost opětovně prověřit. Kolegové z reklamačního oddělení mne informovali, že jste měla dodat podklady ze servisu, aby mohla být reklamace znovu posouzena. Podklady jste však dosud nedodala.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Zdravím, obrátila som sa na právneho zástupcu. Takže to rieši on. Momentálne čakám na vyjadrenie z AAA auto.
Vážená paní Kijanicová,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byla kolegy již informována. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý deň, tak už mi prišla konečne odpoveď od AAA AUTO. Suma ako kompenzacia na opravy 600 eur. To je podľa mňa málo. Takže pokračujeme do sudneho konanania. Bohužiaľ Auto je po výmene vstriekovčov a vyčištenie DPF filtra avšak tam stále prebieha regenerácia a uniká mi nafta do oleja. Takže má čaká výmena DPF a nie je lacná záležitosť
Děkujeme za informaci a vzhledem k výše vedené komunikaci rovněž doporučujeme řešení prostřednictvím právního zástupce a stížnost pro další komunikaci uzavíráme.