Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Píši, protože jsem se opakovaně setkal s touto situací a mám také potvrzení z centrální pošty.
Pošta u zahraničních zásilek již neinformuje o uložení zásilky (odesilatel Čína).
Dne 20.6.2019 mi přišel na poštu balíček. Aniž bych se o tom dozvěděl vrátila jej 10.7.2019 zpět odesílateli.
Když jsem pátral po tom, kde zásilka leží, dovolal jsem se na hlavní poštu (CZ,22200SPU Praha 022). Tam mi pracovník řekl, že zásilka byla odeslána zpět a že česká pošta již není povinna informovat adresáta o uložení takovéto zásilky a musím si její doručení hlídat sám. Například zavoláním si na poštu.
Dnes jsem volal na poštu, zda mi již dorazila zásilka a paní na poště mi řekla, že z důvodu GDPR mi takovou informaci nemůže sdělit a že si mám jedině přijít s OP osobně. (CZ,22000Praha 120)
Děkuji
M. Hřebejk
Doručování zásilek
Jakékoli - doručení papírku nezastižen (i když jsme provoz 7x24); nebo zaslání e-mailu.
|
Tweet |
Podle čl. 43 odst. 2 Poštovních podmínek České pošty, s.p. má zákazník možnost uplatnit reklamaci poštovních služeb na kterékoli pobočce České pošty. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.
Pokud provozovatel poštovních služeb nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman