Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.Obracím se na vás s prosbou o pomoc.Koupili jsme v Planeo elektro Tábor televizor na splátky.Po 4 měsících nám 2letý syn televizor srazil na zem a televizor se stal neopravitelným jak jsme doložili od opraváře.Bylo nám nabídnuto pojištění pro nahodilé poškození a odcizení od pojištovny ERGO-Měli jsme při nákupu sebou 2letého syna a prodavač nám nabídl pojištění právě kvůli synovi,ale vůbec nevěděl že podle všeobecních podmínek pojištovny se vztahuje pojištění až pro děti od 6 let.My jsme tuto informaci nevěděli a ani jsme neměli možnost nahlédnout do podmínek pojištovny jelikož nám nebyli dány před podpisem smlouvy ale až poté na e-mail.Planeo elektro přiznalo chybu,omluvili se ale prý se s tím nedá nic dělat.Nemohou vědět všechno.Měli jsme si přečíst podmínky a když tak odstoupit do 14dní od smlouvy.Pojištovna nám odškodnění zamítla že jsme si měli předem prostudovat podmínky(PŘED PODPISEM).Ale to jsme nemohli jelikož nám je nedali ani nenabídli a že je posílají na e-mail.Takže nám Planeo elektro nabídlo pojištění nahodilého poškození na 2letého syna a ve finále s tím nikdo nechce mít nic společného.Myslím si že tato chyba nastala díky neinformovanosti zaměstnanců Planeo elektro.Když jsme s nimi osobně mluvili přiznali že o tom že mají dávat přečíst všeobecné podmínky pojištovny před podpisem smlouvy nevěděli a ani že se pojistka nevztahuje na dítě mladší 6let.Nevím zda se dá s tím něco dělat a tak Vás prosím o pomoc.Děkuji Svobodová Marie.
TV-PANASONICtx-55fx603e,výrobní číslo-NJ-8460040,cena výrobku-11.999
Chtěli bychom aby nám pojištovna ERGO a nebo planeo elektro proplatili sjednané pojištění nahodilého poškození a odcizení za rozbití televizor.
|
Tweet |
Práva a povinnosti smluvních stran jsou upraveny v pojistných podmínkách. V těchto podmínkách bývají zpravidla vymezeny výluky z pojištění, tedy případy, na které se pojištění nevztahuje. Bude tedy záležet, jaké výluky z pojištění byly mezi stranami sjednány.
Podnikatel má však povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého konání/opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Za spáchání takového přestupku může být společnosti udělena Českou obchodní inspekcí sankce až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost pojistné smlouvy, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li smlouva neplatná, měla by být situace vrácena do stavu jako před jejím uzavřením, spotřebiteli by měla být vrácena zaplacená částka pojistného. Navíc, pokud by prodávající způsobil poskytnutím nepravdivých informací při uzavírání smlouvy spotřebiteli škodu, je povinen ji nahradit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.