Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednané a zaplacené zboží ze dne 14.7.2019, po zaplacení částky 4560,- se ozval Lukáš Pata s informací, že mnou zaplacené a objednané zboží (lampa) bude naskladněno v říjnu, ale může navrhnout jinou dokonce i levnější variantu, optala jsem se jaký je konkrétně rozdíl v náhradní variantě, odpověď přišla poměrně rychle, souhlasila jsem. Další komunikace na bodu mrazu, tím se pan Pata odmlčel. Minulý týden (čt 8.8.) jsem se připomněla, že by měla být lampa již odeslaná, bez reakce, opět jsem v úterý položila stejný dotaz, jak to vypadá s mojí objednávkou ze dne 14.7.2019-bez reakce. Včera (st 14.8.2019) pokus o telefonní kontakt-telefon nezvedá. Napsala jsem tedy mail, že ruším svoji objednávku a žádám o vrácení pěnez v plné výši, okamžitě přišla odpověd, že pokud počkám, zboží bude na počátku příštího týdne navíc s nabídkou na slevu 10% a omluvou za prodlení. I přesto jsem trvala na zrušení své objednávky a vrácení peněz. Opět ticho po pěšině. Bohužel recenze na obchod jsem si přečetla až v momentě, kdy mi nikdo nezvedal telefon. Peníze na účtě zpátky dosud nejsou, ani přeplatek, který vznikl v červenci změnou zboží, které již stáhli z prodeje.
Stojací lampa Orbit II oranžová 175-205 cm
Okamžité vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.