Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Dnes, 16.8.2019 v 7:05 nefungovaly automaty na vracení lahví. Nic nového, to je tam každou chvíli. Po 15 minutách čekání a sledování zoufalé snahy dvou zaměstnankyň o restart automatů mi jedna z nich řekla, ať jdu vrátit dvě bedny s lahvemi na recepci. Tam mi recepční řekla, že jednu z beden od piva z pivovaru Svijany ani lahve od piva Svijany mi neproplatí, protože " Svijany neprodávají". Přitom jsem celou bednu piva koupil před týdnem v Kauflandu v Brně na Sportovní ulici! To ji nezajímalo. Na moji žádost, že to chci slyšet od ředitele mi řekla, že tam není. Pak přišel nějaký zástupce a ten mi řekl, že pokud jsem si někde jinde koupil něco v akci, tak že oni za to neodpovídají. A trvali na tom, že ode mne přepravku ani pivní láhve s nálepkou Svijany nevykoupí!!! Přitom samozřejmě lahve i bedna jsou standardní, jako všechny ostatní. Takže jsem byl nucen odnést přepravku s láhvemi zpět z obchodu.
Když jsem po dalších 15 minutách čekání před obchodem zjistil, že automaty fungují, bez problémů jsem přes ně vrátil přepravku i prázdné lahve.
Zejména bych od vás rád slyšel vysvětlení na základě čeho může zaměstnankyně rozhodovat o tom, že nevykoupí standardní vratné obaly.
A tento zážitek si nenechám pro sebe. Zejména, když při nakupování neustále otravujete se hlasitou sebechválou...
Tak já zase v širokém okolí budu informovat o "výhodách" kterých se v Bohunicích dostane zákazníkovi, když chce vrátit vratné obaly, které ze zákona jsou povinni odebírat všichni obchodníci.
Zejména bych od vás rád slyšel vysvětlení na základě čeho může zaměstnankyně rozhodovat o tom, že nevykoupí standardní vratné obaly.
|
Tweet |
Ze zákona č. 477/2001 Sb., zákon o obalech, vyplývá, že prodejce je povinen vykupovat zpět pouze ten typ lahví, které do prodeje uvádí. Nezáleží tedy na etiketě, ale na typu lahví (liší se tvarem a barvou). Pokud vracené lahve byly stejného typu (tvar, barva), jaké společnost prodává, pak je společnost povinna je i vykoupit. Pokud by se však jednalo o jiné lahve (jiný tvar, barva), nežli jsou v prodeji, společnost je vykoupit nemusí.
Prodejce se musí řídit při výkupu vratných zálohovaných obalů mimo jiné ustanovením § 9 odst. 4, 5 zákona č. 477/2001 o obalech, který závazně stanoví následující povinnosti podnikatele:
4) Osoba, která uvádí na trh nebo do oběhu výrobky ve vratných zálohovaných obalech, je povinna vykupovat tyto vratné zálohované obaly bez omezení množství a bez vázání tohoto výkupu na nákup zboží.
(5) Osoba, která uvádí na trh nebo do oběhu výrobky ve vratných zálohovaných obalech prodejem spotřebiteli v provozovně, je povinna zajistit, aby tyto vratné zálohované obaly byly v této provozovně vykupovány po celou provozní dobu.
Doporučujeme spotřebiteli obrátit se s tímto podnětem přímo na společnost prostřednictvím jejího zákaznického servisu anebo přímo na zodpovědné vedoucí pracovníky uvedené provozovny.
Česká obchodní inspekce jakožto státní dozorový orgán dohlíží rovněž dle § 18 zákona o ochraně spotřebitele na náležité informování spotřebitele, které se týká výkupu vratných zálohovaných obalů. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Vážený zákazníku,
děkujeme za Váš podnět.
Dovolujeme si Vám sdělit, že podněty zákazníků společnosti Kaufland zpracovává Zákaznické centrum, na které se můžete s důvěrou obrátit na telefonním čísle 800 165 894 nebo prostřednictvím e-mailu service@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Žádáme spotřebitel o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.