Společnost


Kaufland Česká republika v.o.s.

Počet nahlášených stížností:606
Z toho za letošní rok:66
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

63%
37%
Toto skore je založeno na 103 stížnostech.

#34855Podivný přístup obsluhy (recepce) v Kauflandu Brno - Bohunice

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
16.08.2019, před 5 lety

Jan Simandl

Znění stížnosti

Dnes, 16.8.2019 v 7:05 nefungovaly automaty na vracení lahví. Nic nového, to je tam každou chvíli. Po 15 minutách čekání a sledování zoufalé snahy dvou zaměstnankyň o restart automatů mi jedna z nich řekla, ať jdu vrátit dvě bedny s lahvemi na recepci. Tam mi recepční řekla, že jednu z beden od piva z pivovaru Svijany ani lahve od piva Svijany mi neproplatí, protože " Svijany neprodávají". Přitom jsem celou bednu piva koupil před týdnem v Kauflandu v Brně na Sportovní ulici! To ji nezajímalo. Na moji žádost, že to chci slyšet od ředitele mi řekla, že tam není. Pak přišel nějaký zástupce a ten mi řekl, že pokud jsem si někde jinde koupil něco v akci, tak že oni za to neodpovídají. A trvali na tom, že ode mne přepravku ani pivní láhve s nálepkou Svijany nevykoupí!!! Přitom samozřejmě lahve i bedna jsou standardní, jako všechny ostatní. Takže jsem byl nucen odnést přepravku s láhvemi zpět z obchodu.
Když jsem po dalších 15 minutách čekání před obchodem zjistil, že automaty fungují, bez problémů jsem přes ně vrátil přepravku i prázdné lahve.
Zejména bych od vás rád slyšel vysvětlení na základě čeho může zaměstnankyně rozhodovat o tom, že nevykoupí standardní vratné obaly.
A tento zážitek si nenechám pro sebe. Zejména, když při nakupování neustále otravujete se hlasitou sebechválou...
Tak já zase v širokém okolí budu informovat o "výhodách" kterých se v Bohunicích dostane zákazníkovi, když chce vrátit vratné obaly, které ze zákona jsou povinni odebírat všichni obchodníci.


Požadované řešení

Zejména bych od vás rád slyšel vysvětlení na základě čeho může zaměstnankyně rozhodovat o tom, že nevykoupí standardní vratné obaly.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.8.2019 15:58, před 5 lety

Ze zákona č. 477/2001 Sb., zákon o obalech, vyplývá, že prodejce je povinen vykupovat zpět pouze ten typ lahví, které do prodeje uvádí. Nezáleží tedy na etiketě, ale na typu lahví (liší se tvarem a barvou). Pokud vracené lahve byly stejného typu (tvar, barva), jaké společnost prodává, pak je společnost povinna je i vykoupit. Pokud by se však jednalo o jiné lahve (jiný tvar, barva), nežli jsou v prodeji, společnost je vykoupit nemusí.

Prodejce se musí řídit při výkupu vratných zálohovaných obalů mimo jiné ustanovením § 9 odst. 4, 5 zákona č. 477/2001 o obalech, který závazně stanoví následující povinnosti podnikatele:

4) Osoba, která uvádí na trh nebo do oběhu výrobky ve vratných zálohovaných obalech, je povinna vykupovat tyto vratné zálohované obaly bez omezení množství a bez vázání tohoto výkupu na nákup zboží.

(5) Osoba, která uvádí na trh nebo do oběhu výrobky ve vratných zálohovaných obalech prodejem spotřebiteli v provozovně, je povinna zajistit, aby tyto vratné zálohované obaly byly v této provozovně vykupovány po celou provozní dobu.

Doporučujeme spotřebiteli obrátit se s tímto podnětem přímo na společnost prostřednictvím jejího zákaznického servisu anebo přímo na zodpovědné vedoucí pracovníky uvedené provozovny.

Česká obchodní inspekce jakožto státní dozorový orgán dohlíží rovněž dle § 18 zákona o ochraně spotřebitele na náležité informování spotřebitele, které se týká výkupu vratných zálohovaných obalů. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.8.2019 08:56, před 5 lety

Vážený zákazníku,
děkujeme za Váš podnět.
Dovolujeme si Vám sdělit, že podněty zákazníků společnosti Kaufland zpracovává Zákaznické centrum, na které se můžete s důvěrou obrátit na telefonním čísle 800 165 894 nebo prostřednictvím e-mailu service@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.9.2019 07:44, před 5 lety

Žádáme spotřebitel o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2019 10:16, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.