Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
U tohoto prodejce jsem zakoupil baterii pro iRobot.
Mailem jsem se na něj obráil, zde cituji : Dobrý den, jak jsem psal v předchozím mailu, baterie je nepoužitelná. K poklesu kapacity došlo již dávno, ale robot se dal používat. Jen bylo nutné baterii nabíjet častěji.
Baterie je před skončením zákonné záruční (2 roky od expedice zboží) doby zcela nefunkční. Nikoliv opotřebená, což asi máte na mysli.
Zde je vyjádření časopisu dTest k záruční době baterií :
I na samotnou baterii je záruka 24 měsíců, samozřejmě se musí přihlížet k tomu, že některé typy baterií jsou spotřební a nejdou nabíjet, jejich životnost tedy nemusí dosahovat celé délky záruční doby. Na nabíjecí baterie je záruka běžných 24 měsíců. Dle judikátu Okresního soudu v Příbrami, sp. zn. 10 C 230/2011 by standardní pokles kapacity baterie po 24 měsících měl být cca 50%. Vyplývá tak z norem ČSN EN 61951-1a a ČSN EN 61951-2.
Vzhledem k uvedeným skutečnostem, požaduji výměnu zcela nefunkční baterie, v záruční době.
Děkuji za vyřízení a přeji hezký den
Jiří Kolafa
Neoriginální baterie pro iRobot 500/600/700/800 3300 mAh
Vzhledem k neuznání reklamace jsem již zakopil jinou baterii, abych mohl robotický vysavač používat. Požaduji tedy vrácení peněz (990 Kč.
|
Tweet |
Odpovědnost prodávajícího za vady zboží se podle § 2167 písm. b) občanského zákoníku nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. I na samotnou baterii je záruka 24 měsíců, samozřejmě se musí přihlížet k tomu, že některé typy baterií jsou spotřební a nejdou nabíjet, jejich životnost tedy nemusí dosahovat celé délky záruční doby. Na nabíjecí baterie je záruka běžných 24 měsíců. Dle judikátu Okresního soudu v Příbrami, sp. zn. 10 C 230/2011 by standardní pokles kapacity baterie po 24 měsících měl být cca 50%. Vyplývá tak z norem ČSN EN 61951-1a a ČSN EN 61951-2.
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
k Vaší stížnosti Vám sdělujeme toto: Vámi zaslaná baterie byla řádně překontrolována.
Akučlánky podléhají běžnému opotřebení, na které se záruka nevztahuje. Pokles kapacity akumulátoru je způsoben běžným opotřebením výrobku. Nejedná se o vadu zboží. Doporučujeme zakoupit novou baterii za cenu 799,- Kč
Vážení,
uvádíte, že mnou reklamovaná „zaslaná baterie byla řádně překontrolovaná a jedná se zde o pokles kapacity akumulátoru, který je způsoben běžným opotřebením výrobku“.
Prosím o zaslání bližších podrobností k této řádné kontrole, tj.:
a) kdo kontrolu provedl
b) v jakém rozmezí byl zjištěný zmiňovaný pokles kapacity tohoto akumulátoru.
Děkuji za Vaše upřesnění a zdravím
Jiří Kolafa
Dobrý den,
a) reklamační oddělení
b) robotem, který je určen jako testovací a dále pak testem baterie, který testuje vadnost jednotlivých článků
Díky
Aleš Koblížek
ROBOT WORLD s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Vážení,
na jasnou a konkrétní otázku:
b)v jakém rozmezí byl zjištěný zmiňovaný pokles kapacity tohoto akumulátoru,
jste neodpověděli.
Napište tedy, prosím, konkrétní údaje.
Děkuji za odpověď a zdravím
Jiří Kolafa
Dobrý den,
pánovi jsme několikrát odpověděli. Na tomto portálu ukončujeme komunikaci tohoto případu.
Vzhledem k vyjádření společnosti nám nezbývá, než stížnost uzavřít.