Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
1) před 4 týdny jsem zaplatil za notebook bezmála 40 tisíc. Přišel v rozmlácené krabici
2) reklamoval jsem zboží u prodejce
3) ten mne odkázal na přepravní firmu PPL, s tím, že oni splnili svou povinnost předáním k přepravě
4) stěžoval jsem si PPL.
5) nadvakrát mi PPL poslalo žádost o dodání zhruba 1,75 milionu popisů, fotek a podrobností. Ty jsem jim vždy promptně dodal
6) z PPL přišlo vyjádření, že se o náhradě škody budou bavit jen s objednavatelem přepravy. To jest HP Marketem. Že já pro ně nejsem partner
7) měl jsem drahé zboží v rozflákané krabici. A všichni na mě káleli. Jedni mi už prodali a pro druhé jsem nebyl partner.
8) urgoval jsem volal, psal. Na e-maily nikdo nereagoval (a dodnes ani nereaguje)
9) před 8 dny si PPL vyzvedla rozmlácenou krabici s notebookem
10) včera chtěl HP Market číslo účtu, kam to mají poslat.
11) peníze doteď nepřišly
HP OMEn za 40 tisíc
Žádám o odškodnění a omluvu za naprosto KATASTROFÁLNÍ řešení mé reklamace!!!!
|
Tweet |
Co se týče subjektu, vůči kterému má spotřebitel uplatňovat práva z vadného plnění, není to přepravní společnost, se kterou kupující není ve smluvním vztahu. Ust. § 2090 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, totiž stanoví, že pokud spotřebitel zvolí dopravce z těch, které nabízí prodávající, dochází k odevzdání věci až v okamžiku, kdy spotřebiteli předá zboží dopravce. V ten okamžik také přechází nebezpečí škody na věci na kupujícího spotřebitele (viz § 2121 odst. 1 občanského zákoníku). Za popsaných okolností tedy i za přepravu vůči spotřebiteli odpovídá prodávající.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě.Je-li reklamace vyřizována odstoupením od smlouvy (vrácením peněz), má být částka vrácena právě ve výše uvedené lhůtě k vyřízení reklamace. Pokud tak prodávající neučiní, ocitá se v prodlení a spotřebitel může žádat po prodávajícím také zákonný úrok z prodlení.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud prodávající porušil svou zákonnou povinnost (nevyřídil reklamaci včas), může také spotřebitel podat podnět České obchodní inspekci. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.