Společnost


STUDIO INTERIER - JANÍČEK, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#34878Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.08.2019, před 5 lety

Martin Špičák

Znění stížnosti

Dobrý den, 27.7.2019 jsem objednal u firmy Studio Interiér Janíček stavební pouzdro JAP zeď 600mm za 6156 Kč, doprava zdarma, PPL. Jelikož jezdím na vícedenní služební cesty, v době přivezení zásilky jsem nebyl doma. Zde ještě podotknu, že jsem nedostal od přepravce PPL oznámení předem o doručování zásilky, jak bývá zvykem. Zboží převzal můj tchán 31.7.2019. Zboží bylo zabalené v originálním obalu (karton a smršťovací folie) a nejevilo známky poškození, což jsem překontroloval i já 3.8. při svém příjezdu. Neviděl jsem důvod zboží vybalovat před montáží z originálního obalu. Dne 11.8. jsme při rozbalení zjistili, že pouzdro je promáčklé a prohnuté v celé délce o 3 cm, tudíž nepoužitelné. 12.8.2019 jsem ohlásil emailem včetně fotodokumentace a telefonicky vadu prodávajícímu, ten mě však oznámil, že mám reklamovat přepravu PPL. Tam mi operátorka oznámila, že můžu reklamovat neprodleně, nejpozději však do 6 měsíců. Ve vyjádření mi přišlo zamítnutí reklamace, jelikož poškození nebylo nahlášeno do 3 dnů. Od firmy Interiér Studio Janíček požaduji výměnu zboží, popřípadě vrácení zboží ve 14-ti denní lhůtě, ta však toto odmítá. Kvůli incidentu jsme museli odvolat řemeslníky a pozastavit celou stavbu.


Produkt

Stavební pouzdro JAP 705 Standard ZEĎ 600 mm, výška průchodu 1970 mm Kód: S705-060 Síla pouzdra: 100 mm (dokončená příčka 125 mm)


Požadované řešení

Výměna zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.8.2019 15:45, před 5 lety

Co se týče subjektu, vůči kterému má spotřebitel uplatňovat práva z vadného plnění, není to přepravní společnost, se kterou kupující není ve smluvním vztahu. Ust. § 2090 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, totiž stanoví, že pokud spotřebitel zvolí dopravce z těch, které nabízí prodávající, dochází k odevzdání věci až v okamžiku, kdy spotřebiteli předá zboží dopravce. V ten okamžik také přechází nebezpečí škody na věci na kupujícího spotřebitele (viz § 2121 odst. 1 občanského zákoníku). Za popsaných okolností tedy i za přepravu vůči spotřebiteli odpovídá prodávající, spotřebitel by měl tedy trvat na tom, aby reklamaci vyřídila spol. STUDIO INTERIER - JANÍČEK, s.r.o.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.8.2019 16:02, před 5 lety

Dobrý den,

v krátkosti reaguji na stížnost pana Špičáka, který si zásilku převzal od firmy PPL dne 31.7.2019.
K nahlášení škody z jeho strany došlo až 12.8.2019, po zaslání reklamace přepravci byla tato reklamace zamítnuta z důvodu nedodržení lhůty pro nahlášení škody.
Všechny zákazníky informujeme e-mailem VELKÝM ČERVENÝM PÍSMEM, že je nutné zásilku po převzetí neprodleně rozbalit a zkontrolovat stav zásilky pod obalem, taktéž toto uvádíme v našich obchodních podmínkách. Pan Špičák bohužel tuto povinnost nesplnil.

V příloze Vám zasílám vyjádření firmy PPL.

Nemáme za to, že naše firma pochybila, jelikož k nahlášení škody došlo až 12tý den po předání.
Stejně tak bychom mohli rozporovat, že na výrobek během této doby na stavbě něco "spadlo" a výrobek poničilo...?
Je možné také po 12ti dnech vrátit televizi s rozbitým obrazem ?

Nechme toto rozhodnout ČOI, případně soud.
Jelikož z vlastní zkušenosti vím, že firma dTest je velmi pro-zákaznicky orientovaná, nepřeji si nadále tento spor řešit přes Vaši redakci a tímto Vám na věc reaguji ze slušnosti, jelikož skutečně nemám za to, že bychom někoho podvedli, či zanedbali své podnikatelské povinnosti.

Děkuji Vám za pochopení.

S pozdravem

Tomáš Janíček
jednatel

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.8.2019 12:25, před 5 lety

Jak jsme uváděli v úvodním vyjádření, dle občanského zákoníku odpovídá za zboží v době přepravy až do předání spotřebiteli prodávající. Samozřejmě, prokazování toho, jak k poškození došlo s časovým odstupem, je komplikované. Proto obecně doporučujeme uplatňovat vady co nejdříve a ideálně si zdokumentovat kontrolu zboží po převzetí. To samé však platí i pro prodávající - zdokumentovat bezvadnost zboží před odesláním.

Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz je založena na principu dobrovolnosti a společnost se vyjádřila tak, že si věc prostřednictvím tohoto portálu řešit nepřeje, jsme nuceni stížnost uzavřít. Spotřebitel má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, jak jsme uváděli v úvodním vyjádření.

Na závěr si dovolujeme podoktnout, že se ohrazujeme proti tomu, že bychom zde kdekoliv uváděli informaci o tom, že společnost zákazníka podvedla, případně že bychom něco takového naznačovali. Takovou informaci uvedl až jednatel společnosti STUDIO INTERIER - JANÍČEK, s.r.o. Rovněž děkujeme za pochopení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.