Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#34886Nekalé obchodní praktiky,navyšování kupní ceny vozidla

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 14 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.08.2019, před 5 lety

Jitka Cejpková

Znění stížnosti

Dne 19.6.2019 jsem si zakoupila vozidlo na úvěr Toyota Yaris, kde byla uvedená cena 229900,-Kč. Nabídla jsem jim moje vozidlo jako protiúčet, které mně bylo ohodnoceno na 15 tis. a použito na akontaci,neboť dle jejich prezentace jsem předpokládala, že mně budou nabídnuty lepší úvěrové podmínky. Nejprve se mně ptali zda chci úvěr na rodné číslo a nebo na IČO, řekla jsem jim na rodné číslo.Vzali mně do kanceláře a že zkusí úvěr u České spořitelny,ptali se mně na kolik měsíců,řekla jsem na 96 měs.,sdělili mi pouze výši měsíční splátky a pak mně poslali čekat na schválení do haly.čekala jsem celou dobu cca 1,5-2 hod. a pořád nic. Byla jsem už netrpělivá a tak jsem se šla zeptat jak to vypadá se schválením,bylo mi řečeno, že úvěr byl zamítnut a zkouší jinou úvěrovou společnost Homecredit, opět jsem dlouho čekala cca stejnou dobu, opět jsem se šla zeptat a pak mi řekli, že mám přijít do kanceláře podepisovat smlouvy.Měla jsem sebou doprovod kamarádku,ale ta měla zůstat v hale, teď už vím proč,abych neměla žádného svědka.Daly mi k podpisu velkou kopici smluv a jen mi obraceli listy k podpisu.Jelikož po dlouhém čekání jsem byla už v psychickém časovém tlaku,neboť jsem už spěchala domů,měla jsem to ještě 30 km a doma jsem nechala nemocnou matku 86 let o kterou pečuji, jsem na ni sama a nikoho nemám.Od samého začátku jsem jim to sdělovala, že nemohu tak dlouho čekat, kvůli nemocné matce.Když jsem už v rychlosti vše podepsala,bylo mi sděleno, že se mám ještě k nim dostavit na montáž lokátoru, ptám se proč, co je to, bylo mi řečeno, že je to kvůli krádeži vozidla a podmínka úvěru,ale nebylo mi řečeno,že je to "jejich" podmínka.Úvěr byl schválen od Homecreditu na 96 měs. splátka měs.splátka 3840,- úrok 11, a RPSN 12,ani mi nebylo sděleno,že majitelem vozidla bude úvěrová společnost Home credit. .Rychle jsem vzala smlouvy a chvátala domu. Doma v klidu jsem si prohlížela smlouvy a zjistila jsem , že mně byla cena vozidla o dost navýšena na 255 900,-Kč, na daňovém dokladu byla naúčtovány na víc položky, o kterých mně vůbec neinformovali , zda mám o ně zájem a zda je chci také na úvěr. Druhý den jsem volala do úvěrové společnosti Home creditu a ptala jsem se zda je jejich podmínka úvěru Lokátor a jiné položky., bylo mi řečeno ,že si žádné podmínky nedávají, jela na pobočku do ČB , kde jsem se neúspěšně dohadovala s vedoucím pobočky.Následně jsem napsala email p.Topolové gener.ředitelce společnosti,kde jsem ji vše popsala a kde jsem i uvedla, že na předávacím protokolu bylo napsán stav km přes 200 km,který neodpovídal skutečnosti, natož ve smlouvě jsem zjistila, že mám možnost vrátit vozidlo do 7 dnů a nesmí mít najeto více jak 200 km,sdělila mi, že to předá kolegům ,pak mně volali, že se mám dostavit na pobočku.Opět jela 30 km na pobočku,vedoucí mně nabídl jako kompenzaci 5 tis.kč, s tím jsem nesouhlasila.Opět jsem psala p. Topolové , dále ombudsmanovi,. Vždy mě akorát někdo kontaktoval pořád jen dohady, bez výsledku,poslední telefonát asi hodinový z reklamačního oddělení,který se snažil mě pořád někam dotlačit a chytat mě za slovíčka,ten mi pak řekl,že těch 5 tis,jsou za ty ujetý km, mám se opět dostat na pobočku,byla jsem tam už několikrát a pořád,že je to řešení,a že se nějak dohodneme.Nakonec po 2 měsících jsem dostala doporučený dopis od p., který se nezakládal na pravdě. Vůbec jsem nebyla informována před podpisem smluv o těch položek a lokátoru,bylo mi to vše podstrčeno.Kdybych o to měla zájem,jak se to snaží popsat v doporučeném dopise,tak bych si to určitě nebrala na úvěr a zaplatila to v hotovosti,ty peníze jsem měla,což mohu i doložit.. Kdybych to vše věděla,tak si úvěr neberu od Áček,ale normálně z banky,který mi byl poskytnutý za 6,9 úrok a o 600,-kč. měsíční splátky. Vůbec by mě nenapadlo,když si kupuji vozidlo u tak velké společnosti za 229 900,že mi bude podstrčena kupní smlouva na 255 900,-Kč.


Produkt

vozidlo Toyota Yaris


Požadované řešení

vrácení peněz za uvedené navíc položek v daňovém dokladu č.FVMG3601/190156,
cestuj bez starosti 6 499,-, Lokátor Basic 15.000,-


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.8.2019 15:59, před 5 lety

V případě podezření na nekalé obchodní praktiky při prodeji ojetých vozů lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Pokud dozorový orgán zjistí na základě provedené kontroly, že došlo k porušení zákazu užívání klamavých praktik a byla naplněna skutková podstata správního deliktu dle § 24 odst. 1 písm. a) zákona o ochraně spotřebitele, může být prodávajícímu uložena Českou obchodní inspekcí pokuta.

Pokud spotřebitelka uzavřela smlouvu na základně nesprávných (např. o celkové zaplacené ceně), nebo zamlčených informací, může se jednat o smlouvu uzavřenou v omylu. Vůči společnosti je možné namítat neplatnost smlouvy z důvodu uvedení v omyl o rozhodující okolnosti dle § 583 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Jestliže byla spotřebitelka skutečně uvedena v omyl, měla by být uzavřená smlouva neplatná.

Stížnost na nekalé praktiky může spotřebitelka podat na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Pokud spor nebude vůbec vyřešen smírnou cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zastoupit klientku v případném soudním sporu. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.9.2019 14:02, před 5 lety

Vážená paní Cejpková,
Vaši záležitost jsem nechala prověřit s kolegy z oddělení finančních služeb. Mám informaci, že se s Vámi spojil kolega a snažil se vše vysvětlit. Společnost trvá i nadále na svém stanovisku.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.9.2019 20:45, před 5 lety


Jitka Cejpková

Dobrý den, paní Míková, není pravda, že mi vše vysvětlovali o položkách na daňovém dokladu před podpisem smluv. Jinak bych na uzavření smluv nepřistoupila,ani mně neinformovali, že nebudu majitelem vozidla. Nyní jsem musela znova absolvovat evidenci a přepis vozidla na mé jméno, 2x platit poplatky. Pokud se smírnou cestou nedohodneme, předávám to inspekci a následně advokátovi . S pozdravem Cejpková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.9.2019 11:55, před 5 lety

Při sjednávání spotřebitelského úvěru musí společnost spotřebiteli jeho podmínky náležitě vysvětlit, aby byl spotřebitel schopen posoudit, zda navrhovaná smlouva o spotřebitelském úvěru odpovídá jeho potřebám a finanční situaci. Takovou povinnost stanoví § 94 zák. č. 257/2016 Sb., o spotřebitelském úvěru. Uvedený zákon dále stanoví konkrétní výčet informací, které musí spotřebitel uzavřít před samotným uzavřením smlouvy. Zároveň musí být spotřebiteli poskytnuta možnost, aby informace mohl posoudit a vyhodnotit.

Také není možné zapracovat do kupní smlouvy služby nebo produkty, o kterých se předem nejednalo, resp. není možné o nich podávat zkreslené a nepřesné informace (k tomu viz naše úvodní vyjádření).

Doplňujeme informaci, že dohled ohledně dodržování povinností u spotřebitelských úvěrů vykonává Česká národní banka, na kterou je možné se obrátit na následujících kontaktech https://www.cnb.cz/cs/verejnost/kontakty/.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.10.2019 15:07, před 5 lety

Dobrý den,
záležitost byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2019 12:12, před 5 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.11.2019 23:27, před 5 lety


Jitka Cejpková

Dobrý den,s původním stanoviskem od společnosti AAA auto nesouhlasím.Zatím jsem to neřešila s časových důvodů,neboť jsem se stěhovala.Stížnost budu podávat inspekci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.12.2019 13:04, před 5 lety

Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.1.2020 05:23, před 5 lety

Opět žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.2.2020 11:38, před 5 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.