Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po zaplacení objednaného zboží prostřednictvím TRUST PAY mi bylo oznámeno, že mám problém s platbou. Firmě bylo sděleno, že platba byla řádně uhrazena z běžného účtu. Následně firma sdělila, že peníze neobdrželi a žádají opětovně uhradit zboží.Z mé strany toto bylo odmítnuto a tudíž jsem požádala o zrušení objednaného zboží. Firma toto akceptovala a potvrdila zrušení objednávky a sdělila následující "V případě, že Vám již byly zaúčtovány, v následujících 3-5 dnech proběhne náhrada a peníze Vám budou vráceny na Váš účet." Do dnešního dne jsem peníze neobdržela. Psala jsem firmě několik emailů ohledně vrácení peněz, ale firma na toto vůbec nereagovala.
Doplněk stravy: Vápník a vitamín D3 - 3ks
Vrácení uhrazených peněz zpět na běžný účet.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že se daná společnost zaměřuje na české spotřebitele (webové stránky v českém jazyce), bude rozhodným právem pro smlouvu se spotřebitelem právo české.
Pokud byla kupní smlouva zrušena od počátku, mají smluvní strany povinnost vrátit si poskytnutá plnění. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením kupní smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatí, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.