Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den, chtěla jsem Vás informovat o jednaní Vašich zaměstnanců na pobočce na florenci v Praze a poničení místo odstranění závady. Zakoupili jsme si u Vás počítač Lenovo v prosinci jako dárek. K jeho spuštění došlo až v březnu a nefungovalo nabíjení,tak jsme se rozhodli tento přístroj s kladným vyřízením odvézt na pobočku.Tam zůstal cca měsíc a při vyzvednutí bylo zděleno že je vše ok.Přítel to vzal a dovezl domů bohužel to nezkontroloval na místě.Po rozbalení je počítač stále neopraven a ještě rozbitý displej a zaheslován heslem které neznáme.Takže, vlastně zničen uplně, pro nás bohužel prý je řešení zakoupit si displej což teda mi nepřijde jako normální jednání.Samozřejmě je to naše vina a vše bylo. Jsem celkem zklamaná a čekala bych nějakou nápravu.Posílání stále stejným výsledkem a získávání času nás opravdu přestalo již bavit.Veškeré informace určitě máte dostupné u vyučtování na jméno J.K.Vzhledem k této zkušenosti si opravdu od Vaši společnosti asi do budoucna nic pořídit nebudeme chtít.Chápu,že za zaměstnance člověk nemůže,ale tohle není zrovna nejlepší přístup.Děkuji za řešení tohoto zařízení.Přeji hezký den Navrátilová
Přáli by jsme si jiné zařízení nebo opravení do funkčního stavu. Děkuji
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud jde o poškození počítače, platí ustanovení § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dle kterého odpovídá za poškození, věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy (k reklamaci). Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci či převzetí. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Pěkný den,
na průběh a možnost řešení se podíváme. Zašlete mi prosím číslo reklamačního protokolu.
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.