Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 1.12.2018 jsme v prodejně společnosti Inline Centrum s.r.o., Budějovická 1667/64, Praha 4, 140 00, zakoupili inline brusle K2 Vo2 90 Speed Boa. Společnost Inline Centrum, respektive jejich pražskou pobočku "Na Ladronce" jsme zvolili, protože dle jejich webových stránek se jedná o autorizovanou prodejnu výrobce K2, jejichž brusle považujeme za nejlepší. Prodávající se nám jevili jako zkušení profesionálové. Manželce vzhledem k velikost nohou a kotníků vybrali pánskou botu, záměrně pak zvolili mírně menší velikost boty s tím, že jednou z vlastností bruslí K2 je to, že bota časem mírně povolí, a poté by měla naprosto přesně padnout. Manželka začala brusle aktivně využívat až v dubnu 2019 (jednalo se o vánoční dárek), ale už v červenci se polstrovaní u obou bruslí vydřely v místě pod kotníkem, a jejich užívaní začalo být bolestivé. Brusle jsme tedy u prodejce 5.8.2019 reklamovali jako vadné. Reklamace byla následně 14.8.2019 zamítnuta s tím, že závada byla způsobena nevhodně zvolenou velikostí brusle. S tímto rozhodnutím se nemůžeme smířit, neboť jako spotřebitelé/uživatelé jsme udělali vše proto, abychom zakoupili co nejkvalitnější a nejoptimálnější výrobek. Zvolili jsme autorizovanou prodejnu, která je zároveň poradnou - výběru vhodné velikosti a tvaru je věnována nezanedbatelná část poradny na webu koleckove-brusle-praha.cz, který provozuje právě Inline centrum, a zakoupili jsme relativně nákladný výrobek. Pokud autorizovaným profesionálem vybraná brusle vydrží pouhé 4 měsíce užívání, pak máme za to, že jsme byli jako spotřebitelé oklamáni, a adekvátně tomu jsme se rozhodli v tomto případě postupovat. Rádi bychom tedy po poradě s právním zástupcem prodejci nabídli smírné řešení situace výměnou za bezvadný a lépe padnoucí kus, nebo vrácení pěnez, v opačném případě se obrátíme na ČOI z důvodu výše uvedeného klamání spotřebitele, případně jsme rozhodnuti věc řešit soudní cestou.
Inline brusle K2 Vo2 90 Spedd Boa, velikost 40
Požadujeme výměnu vadného kusu za bezvadný nový kus, v lepší/vhodnější velikosti případně vrácení peněz.
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyřízením reklamace a od zakoupení a převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na portálu justice.cz.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.