Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, dne 11.11.2018 jsme zakoupili matraci pro manžela, který má 100kg prodavač nám doporučil matraci a tvrdil že se tato matrace jentak neprolezi a že je prostě kvalitní. Po necelých 8 měsících začali manžela bolet lopatky a když jsem si na matraci lehla zjistila jsem že je prostě prolezela jako jsme snad nikdy takhle prolezelou matraci neměli ani po dvou letech užívání. Vyjeli jsme tedy reklamovat matraci po 8mi dnech přišel email ze je neuznana že se nejedná o výrobní vadu. Matraci jsme tedy chtěli vyzvednout ovšem byla že spodní strany úplně špinavá. Bylo nám tedy nabídnuto že nám potah dají nový ale jelikož jsme neměli čas čekat další hodinu než nám potah dají museli jsme odjet a matraci vyzvednout jondy. Pro nás 100 km zajizdka a matrace nikde a musíme jet znovu.
Ortopedická matrace SOL
Jelikož matrace nevydržela ani 9 měsíců chtěli bychom vrátit peníze a pro nás je dobře vědět že to co říkají zaměstnanci sconta není vždy pravda a pokud je tak by nám měli reklamaci uznat, protože se na ni opravdu nedá spát.
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud jde o poškození matrace, platí ustanovení § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dle kterého odpovídá za poškození, věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy (k reklamaci). Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci či převzetí. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Šichotvá,
při posouzení matrace na ni nebylo proležení shledáno. Stav matrace odpovídal míře a době používání. Co se týká ušpinění potahu. Nikde nebylo zaznamenáno, v jakém stavu byla matrace od Vás převzata, takže jsme byli ochotni zajistit výměnu potahu za nový, když bylo při výdeji reklamované matrace zjištěno, že je potah ušpiněný. Potah na matraci byl tedy vyměněn za nový.
S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.