Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po ukončení smlouvy s výpovědí více než 3 měsíce si ČEZ neoprávněně strhl zálohu na období červen 2014, ač v tomto období již nejsme zákazníkem ČEZu a ČEZ výpověď s akceptoval a převod na nového dodavatele se uskutečnil. Na zákaznické lince mi paní za mé peníze odpověděla, že je to standardní postup a že peníze nebudou vráceny dříve než za měsíc, ale nevěděla do jaké doby budou vráceny a musím si poslat žádost a ještě tam volat na placené lince. Jednalo se o termín k období ročního vyúčtování, které skončilo přeplatkem ve výši 13232 Kč. Nejen to,že si Čez celý rok zadržoval vysoké přeplatky, ale nakonec ještě zneužil práva na Sipo účtu k neoprávněnému obohacení a zadržování peněz. Zálohy se v minulých letech na měsíc červen z důvodu přeplatku nestrhávaly. Navíc za období od odečtu ze dne 24.5. do 31.05. Čez vystavil další fakturu dle našeho odečtu ve výši 330Kč, kterou můžeme bez sankce uhradit do 24.06.2014. Za zmínku stojí také fakturační údaje doplatkové faktury, kde jsme spotřebovali za 115,7Kč elektřiny a poplatky se vyšplhaly na dalších 154,52 Kč.
Původní produkt ČEZ Basic
Běžný člověk v tomto státě nemá žádná práva, jen korporace mají práva na své straně. Pokud by se stalo, že neuhradím byť jen jednu ze záloh, nebo těch 330 Kč, na které právo nemají a započíst je také nechtějí, až mi odebralo 3110 Kč neoprávněně, tak dojde běžně k odpojení elektřiny a pro mě nyní k tvrdým sankcím až po exekuci. Pokud se ale obohatí ČEZ, jak ho mohu já dát do exekuce? Mám právo na to aby mi alespoň započetli doplatkovou fakturu s neoprávněně strženou zálohou?
|
Tweet |
Započtení je způsob zániku vzájemně se kryjících pohledávek dlužníka a věřitele. Započtení je možné realizovat jednostranně, podmínkou je, aby byly obě pohledávky splatné.
Co se týká stržení zálohy, jedná se o bezdůvodné obohacení, které musí být vydáno tomu, na jehož úkor bylo získáno. Zákon pro vrácení nestanoví lhůtu, proto je nutné společnost vyzvat k vydání a určit ji k tomu přiměřenou lhůtu. Vrácení přeplatků by se mělo dít v souladu s obchodními podmínkami společnosti,pokud neobsahují nepřiměřená ujednání.
Společnost ČEZ Zákaznické služby, s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.