Počet nahlášených stížností: | 64 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Společnost se označovala za galerii, hlavičku jako prodejce uváděla jen svou, až po dodání bot jsem zjistila, že prodávajícím je Číňan a že mi objednali špatnou velikost, za reklamaci chtěli 75 Kč, to jsem jim neposlala, když měli tu drzost tvrdit, že asijská velikost bot 27 je objednaných 24,5, přičemž asijská velikost 27 je evropská 42. Společnost česky neuvádí, kdo je a za jakých podmínek je prodejcem předem, klame zákazníky, objednává jim jiné zboží a odmítá hradit škodu. Objednala jsem si boty pro 3 leté dítě přišly mi boty pro 6 leté dítě, mizerné kvality, špatná vložka vpravo, bez uvedení materiálu a tabulky velikostí. Na moje stížnosti reagovala společnost jen tím, že si smazala označení galerie z webu. Společnost aktivně i pasivně klamáním porušuje zákon o ochraně spotřebitele a celní předpisy ČR. Mám za to, že jsou prodávajícími a i kdyby ne, svým jednáním zavinili to, že mi přišlo jiné zboží. Boty jsem jím tudíž ve lhůtě 14 dní poslala zpět s tím, že odstupuji od kupní smlouvy. Boty mi zaslali zpět s tím, že jde o správné zboží, že nejsou prodejci a že jsem nesplnila podmínky reklamace, když jsem jim nedala další peníze.
Mgr. Kateřina Babková
43317/SED2 Dětské kotníkové tenisky s hvězdou Barva: šedá, Velikost: 24,5
Požaduji vrátit 759 ,- Kč na účet
|
Tweet |
V případě, že daná společnost provozuje web, který se jeví jako e-shop, který je v českém jazyce, potom spotřebitelce plynou stejná práva, jako při zakoupení zboží v jakémkoli jiném elektronickém obchodě. Společnost by tak měla umožnit součinnost pro umožnění od smlouvy odstoupit nebo pro uplatnění práv z vad.
Jelikož smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitelka využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitelka prokáže, že mu zboží odeslala. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitelka požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které byly prodávajícím prezentovány, může spotřebitelka věc také reklamovat. Má-li věc vady, může spotřebitelka požadovat opravou věci nebo dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka požadovat přiměřenou slevu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
nejprve je potřeba si ujasnit, že společnost LUNZO s.r.o., která je provozovatelem internetové galerie Lunzo.cz, zprostředkovává zájemcům (kupujícím) obchody s prodávajícím.
Prodávajícím je obchodní či výrobní firma v zahraničí, tj. zejména v Číně, Hong Kongu a Singapuru.
V obchodních podmínkách (konkrétně bod 5.2 - https://www.lunzo.cz/obchodni-podminky/.) je jasně uvedena tato informace:
Kupující žádá Provozovatele, aby s provedením zprostředkování započal okamžitě, ještě před uplynutím čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Provozovatel tímto sděluje Kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od Smlouvy.
Nyní k Vašemu případu:
Velikosti převádíme pro evropský trh. Byla Vám doručena asijská velikost 27, která odpovídá rozměrům Vámi objednané velikosti 24,5 uvedené v naší tabulce velikostí.
Pokud jste tedy velikost vybírala podle tabulky velikostí, neměl by s velikostí být problém.
Samozřejmě, pokud Vám zboží nevyhovuje nebo s ním nejste spokojena, je možné zboží vrátit zpět prodejci. Nikoliv nám jako zprostředkovateli.
Instrukce pro vrácení zboží zpět prodejci Vám nyní byly zaslány na e-mail. Pokud podle zaslaných instrukcí budete postupovat, budou Vám vráceny peníze za Vaši objednávku.
S pozdravem Jan Král
Jednatel společnosti LUNZO s.r.o.
V žádném případě velikosti pro evropský trh nepřevádíte, obejdnali jste mi špatnou velikost. Asijská velikost 27 je evropská 42. Důkaz přikládám v linku.https://cs.wikipedia.org/wiki/Velikost_obuvi Doložte, jakým způsobem jste zboží obejdnávali a přepočítávali. Vyvolali jste ve mě několik omylů, předně, kdo je prodejcem, jste mi nesdělili před prodejem, neboť ve faktuře byla jen Vaše společnost, košíkem ani jinak vhodně jsem upozorněna nebyla a požadovat, abych si procházela celý web při koupi bot považuji vzhledem k ceně zboží za neadekvátní požadavek na spotřebitele. Jste obyčejní podvodníci, jednou mi tvrdíte že mi pošlete správné zboží pokud Vám dám dalších 75 Kč, podruhé, že jste boty přepočítali aniž by jste doložili jak, přičemž onu velikost, kterou mi zašlete, jste ani neměli v nabídce a následně tvrdíte, že si to mám poslat do Číny a boty zaslané ve 14 denní lhůtě mi pošlete zpět. Ale chybu jste udělali Vy a minimálně z tohoho důvodu nemáte ani nárok na odměnu za zprostředkování, jejíž výši ani v rozporu s českým právem neuvádíte. Lidem lžete, spoléháte se na to,že každý js zvyklý vložit zboží do košíku a číst jen fakturu, obejdnáte jim něco, co si neobjednali a pak se vymlouváte a odmítáte vyvodit odpovědnopst ze svého jednání. Budu se v Vámi soudit a případ předám ČOI.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den,
velikosti odpovídají údajům uvedeným v tabulce velikostí. Vámi objednaná velikost 24,5 je vhodná pro délku chodidla 15,3 cm.
Pokud pro danou délku chodidla vhodná není, postupujte dle podmínek pro reklamaci, které najdete v obchodních podmínkách v bodě 6: https://www.lunzo.cz/obchodni-podminky/
Pokud pro danou délku chodidla velikost vhodná je, a přesto se zbožím nejste spokojena, je možné zboží vrátit zpět prodejci.
Instrukce pro vrácení zboží zpět prodejci Vám byly zaslány na e-mail. Pokud podle zaslaných instrukcí budete postupovat, budou Vám vráceny peníze za Vaši objednávku.
Je tedy pouze na Vás, jestli zboží budete reklamovat nebo vracet. V obou případech Vám bude vrácena celá částka zaplacená za objednávku.
Tímto spor považujeme za uzavřený.
S pozdravem Jan Král
Jednatel společnosti LUNZO s.r.o.
Nebyla mi zaslána vhodná velikost 24,5 pro 15,3, nýbrž velikost 27 pro 16,5. Zboží jsem Vám zaslala zpět ve 14 denní lhůtě, poslali jste mi ho zpátky a opakovaně jste mi lhali, že jde o velikost 24,5, proto jsem Vám nezaplatila těch 75 Kč, protože i kdybych je zaplatila,nic nevyřídíte, když opakovaně neustále lžete. Tuto částku bych byla ochotna zaplatit až po zaslání správného zboží, ale dávat peníze někomu, kdo nedodžuje nic, nebudu.
Z našeho úhlu pohledu spotřebitelka odstoupila od smlouvy. Dle našeho názoru nelze tvrdit, že společnost poskytuje "zprostředkovatelskou službu", když se proces objednání zboží a další okolnosti jeví jako nákup prostřednictvím e-shopu. Informace o těchto okolnostech by musela být mnohem jasněji komunikována vůči spotřebitelům, aby bylo možné postupovat tak, že by spotřebitelům nebyla přiznávána práva, která jim garantuje český i unijní právní řád.
Vzhledem k vyjádření společnosti a tomu, že je služba založena na principu dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Spotřebitelka může využít mimosoudního řešení sporů při ČOI (viz úvodní vyjádření).