Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den
Zakoupil jsem televizi k niz byla akce za 1 Kc externi disk.
Externi disk se mi rozbil, tak jsem jej osobne reklamoval. Ve formulari vyplnil, ze pozaduji vymenu zbozi. Reklamace byla uznana, ale prodejce zmenil zpusob vyrizeni reklamace na vraceni 1Kc. Jako duvod uvedl, ze se jedna o darek, ktery neni k dispozici. Za zbozi jsem zaplatil, takze to za darek rozhodne nepovazuji.
Prosel jsem stranky prodejce a nasel jsem, ze reklamovany disk prodavaji (http://www.czc.cz/verbatim-store-n-go-2-5-500gb-black/78244/produkt). Pro potreby akce si prodejce vytvoril druhou stranku produktu (http://www.czc.cz/externi-disk-verbatim-500gb-2-5-v-cene-1290-kc_2/136447/produkt) na kterou odkazuje, ze zbozi neni v prodeji a nelze jej vymenit. Jenze popis "Produkt není určen k prodeji." je na strance uz od prvniho momentu jejiho vytvoreni a byl tam i behem akce.
Sepsal jsem na reklamace CZC zadost o vysvetleni a se spousty dotazu na reseni, ale byl jsem odbyt strohym jedna se o darek, akce skoncila.
Jedna se o Verbatim Store 'n' Go 2.5" - 500GB, Black, Externí přenosný pevný disk s kapacitou 500GB, 5400 RPM, 8MB cache, 1x USB 2.0 rozhraní, hmotnost 135g
Pozaduji vymenu zarizeni.
|
Tweet |
Z teoretického hlediska se jedná o kupní smlouvu, pokud zde došlo k úplatnému převodu vlastnického práva ke zboží. Spotřebiteli tedy náleží práva z vadného plnění. Spotřebitel bohužel neuvádí datum prodeje, které hraje pro vznik konkrétního nároku roli. Pokud již uplynula doba 6 měsíců od převzetí věci a jednalo-li se o vadu odstranitelnou, společnost jednala správně. V případě, že bylo zboží zakoupeno v roce 2013 a reklamace byla uplatněna do šesti měsíců od převzetí zboží, spotřebitel měl právo vybrat si mezi výměnou a opravou. V takovém případě by byl reklamační protokol závazný. Byla-li kupní smlouva uzavřena v roce 2014, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady, lze-li ji odstranit bez zbytečného odkladu. V opačném případě vzniká právo na výměnu.
Dobrý den,
přikládám nákupní fakturu. Dle mého názoru jsme jednali správně. Prosím o potvrzení.
Děkuji.
Lukáš Boček
Vedoucí reklamací
Z důvodu nedorozumění vycházela předchozí odpověď nesprávně ze stavu, kdy zboží bylo namísto výměny opraveno. Takovým způsobem by se postupovalo, pokud by se jednalo o vadu odstranitelnou. Jednalo-li se však o vadu neodstranitelnou, reklamace se vyřizuje dle ustanovení § 622 odst. 2 občanského zákoníku, dle kterého si spotřebitel sám volí mezi výměnou a vrácením peněz.
Dobrý den,
i když není již produkt v ceníku?
Děkuji.
Lukáš Boček
Na skutečnosti, zda je produkt stále prodáván nebo nikoli, nezáleží. Určujícím kritériem je jeho faktická dostupnost na trhu a možnost prodávajícího produkt opatřit. Pokud by bylo opatření produktu spojeno s nepřiměřenými obtížemi či náklady, kdy by nebylo spravedlivé požadovat po prodávajícím dodání nového zboží, lze reklamaci vyřešit vrácením peněz.
Dobrý den,
doporučujete tedy disk vyměnit za nový či s podobnými parametry, je to tak?
Děkuji.
Lukáš Boček
V případě, že to není pro společnost spojeno s nepřiměřenými náklady, měl by být požadavek spotřebitele splněn. Výměnou se rozumí za stejné zboží.
Dobrý den pane Hoškovec,
dnes odpoledne bude disk skladem na reklamačním skladě Praha Háje a bude na vyzvednutí.
Děkuji.
Lukáš Boček
Vedoucí reklamací
Dobry den,
Dekuji vsem zainteresovanym za pozitivni vyrizeni cele zalezitosti.
Disk si dnes prijdu odebrat.
Martin Hoskovec
Dobrý den,
prosím o ukončení stížnosti.
Děkuji.
Lukáš Boček
Hodnocení:
Komentář: Dekuji, Uzavreno