Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vyměnil jsem na vlastní náklady všechny dveře i se zárubněmi v bytě CPI,které se už nedaly ani zavírat. Požádal jsem na pobočce v Třinci o odvoz starých dveří a ani po několika urgencích dveře neodvezli. Paní Kotasová to vysvětlila tak,že nemají prázdnou dodávku a neví,kdy a jestli vůbec přijedou. Je to velmi smutné, že platíte poctivě nájem, investujete do bytu CPI a CPI se k vám staví zády a dělají si z vás legraci(nemají prázdnou dodávku a neví kdy bude).
Odvoz starých dveří a zárubní.
|
Tweet |
V daném případě bude podstatné, zda se jedná úpravu bytu nebo o odstranění vad bytu.
O úpravu bytu by se jednalo v případě, kdy by dveře svoji funkci stále plnily.
Dle ustanovení § 2263 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákona, "Souhlasí-li s tím pronajímatel, může nájemce provést úpravu, přestavbu nebo jinou změnu bytu nebo domu. Nesouhlasí-li pronajímatel se změnou, která je nezbytná vzhledem k zdravotnímu postižení nájemce, člena jeho domácnosti nebo jiné osoby, která v bytě bydlí, aniž má k odmítnutí souhlasu vážný a spravedlivý důvod, nahradí pronajímatelův souhlas na návrh nájemce soud. Při skončení nájmu odstraní nájemce v bytě nebo domě změnu, kterou provedl, ledaže pronajímatel navrácení v předešlý stav nežádá."
Jestliže však dané dveře nebyly již v použitelném stavu, jednalo by se o vadu.
O vadách v nájemním bytě hovoří § 2265 OZ Dle něj:
"(1) Pronajímatel odstraní poškození nebo vadu v přiměřené době poté, co mu nájemce poškození nebo vadu oznámil.
(2) Neodstraní-li pronajímatel poškození nebo vadu bez zbytečného odkladu a řádně, může poškození nebo vadu odstranit nájemce a žádat náhradu odůvodněných nákladů, popřípadě slevu z nájemného, ledaže poškození nebo vada nejsou podstatné.
(3) Neoznámí-li nájemce pronajímateli poškození nebo vadu bez zbytečného odkladu poté, co je měl a mohl při řádné péči zjistit, nemá právo na náhradu nákladů; odstraní-li poškození nebo vadu sám, nemá právo ani na slevu z nájemného."
Jestliže se tedy jednalo o vadu, měl by nájemce upozornit společnost na tuto skutečnost a požadovat odstranění těchto vad. Pokud k odstranění nedojde, má nájemce nárok na slevu z nájemného, případně může nutné opravy zajistit sám a poté požadovat účelně vynaložené náklady na jejich odstranění. Pozor však, že se musí jednat o náklady tzv. účelně vynaložené, jinými slovy, mělo by se jednat o minimální nutné náklady pro odstranění vady.
Nepodaří-li se spor se spol. CPI BYTY, a.s. vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.