Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 1.09.2018 jsem u vás na prodejně v Pardubicích zakoupil reproduktor JBL FLIP 4(BÍLÝ). Reproduktor jsem poprvé reklamoval, jelikož se samovolně vypínal, a pak nešel zapnout i přesto, že byla baterie nabítá. První reklamace(R000287452) byla zamítnuta, že se závada neprojevila. Po dohadování s manažerem prodejny jsem reproduktor převzal, natočil jsem důkazné video a podal reklamaci další(R000293334), ta už byla uznána a reproduktor byl opraven výměnou základní desky. Problém s vypínáním už se neobjevil, bohužel se ale po této opravě reproduktor začal softwarově tvářit jako zařízení černé, to je pro mě problém, jelikož tyto reproduktory vlastním 2. A to jeden bílý a jeden černý. Podal jsem tedy reklamaci třetí(R000314744) ve znění "po návratu z poslední reklamace se reproduktor začal tvářit jako černý a ne bílý a tímto nastává problém v rozlišení zařízení. Tato reklamace mě byla "oprávněně zamítnuta" že jejich "Centrálný servis DSI Slovakia s.r.o." dostává jenom díly pro reproduktory černé a že to nemá žádný vliv na používání reproduktoru a že je reproduktor plně funkční a závada se neprojevila. Nerozumím tomu závada se neprojevila, kdybych nechtěl reproduktory rozlišovat, koupil bych si 2 stejné barvy. Navíc tento problém nastal, až po návratu z 2. reklamace. To opravdu nemám právo mít reprokutor ve stavu v jakém jsem si ho kupoval?
Bílý reproduktor JBL FLIP4
Oprava nebo výměna zboží
|
Tweet |
Pokud v průběhu reklamace došlo k znehodnocení nebo poškození reproduktoru (nebo jeho vlastnosti), jedná se o způsobenou škodu na převzaté věci. Pokud měl reproduktor určitou specifickou vlastnost (rozlišitelnost), kterou v průběhu reklamace ztratil, vznikla spotřebiteli škoda. Argumentaci prodávajícího, že servis dostává pouze náhradní díly na černé reproduktory, nelze považovat za správnou. V rámci reklamačního řízení má prodávající odstranit reklamovanou vadu. Může tak učinit opravou, výměnou za nový kus, případně může dojít k odstoupení od smlouvy, kdy spotřebiteli vrátí zaplacenou částku. Pokud prodávající nemůže reproduktor opravit tak, aby odstranil vadu a zároveň nezhoršil jiné vlastnosti zboží, měl by volit jiné řešení reklamace - výměnu za nový kus, případně odstoupení od smlouvy.
Kupující má v souvislosti se zásahy do reproduktoru nárok na náhradu škody na převzaté věci dle § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, který stanoví, že každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak (https://www.dtest.cz/clanek-3302/zadost-o-nahradu-skody-na-prevzate-veci). Výzvu k náhradě škody doporučujeme společnosti zaslat písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou.
Škoda se nahrazuje uvedením věci v předešlý stav (zajištění původní rozlišitelnosti reproduktoru), nebo není-li to možné, nebo pokud o to poškozený požádá v penězích.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý deň,
na základe kontroly celej reklamačnej genézy spoločnosť Electro World s.r.o. pristupuje k dovybavovaniu reklamácii R000314744 výmenou za nový kus. O tomto spôsobe bol už zákazník telefonicky informovaný predajňou Pardubice, kde prebehne osobne dovybavovanie.
Ďakujem.
S pozdravom
Ingrid Weintragerová, manažér oddelenia reklamácii.
Dobrý den, reproduktor jsem dostal nový. Děkuji že byla moje reklamace dořešena. Spálavský
Dobrý deň,
ďakujem za spätnú odozvu a prosim uzatvoriť tento podnet.
S pozdravom
Ingrid Weintragerová
Na základě výše uvedeného vyjádření stížnost uzavíráme.