Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#34986Neoprávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.08.2019, před 5 lety

Michal Doleček

Znění stížnosti

Dne 21.7.2019 jsem na webu seznamky singles50.cz zaplatil debetní kartou poplatek 149 kč za 1 měsíc premium členství na zkoušku. Dne 2.8.2019 jsem zaslal na mailovou adresu zakaznickyservis@singles50.cz žádost o zrušení mého premiového členství a smazání mého účtu na seznamce. Obdržel jsem odpověd, že se mé žádosti bude support společnosti Be2 věnovat do 5ti dnů. Žádnou další odpověď či informaci o vyřízení mé žádosti jsem pak již neobdržel.
Následně mi byla dne 21.8.2019 bez mého vědomí a autorizace stržena z debetní karty částka 2247 kč ve prospěch společnosti Be2. Považuji toto jednání za podvod, jelikož jsem dal mailem jasně a včas najevo, že služby seznamky již nehodlám využívat.
Prostřednictvím webu singles50.cz není možné v administraci účtu premium členství online zrušit. Společnost Be2 nutí své zákazníky, kteří si již nepřejí jejich "služby" využívat, zaslat podepsanou písemnou výpověď na adresu společnosti v Lucembursku.
Cituji z webu seznamky:"Pokud si stále přejete své Premium členství ukončit, zašlete prosím výpovědní dopis na naši adresu 13 rue du Commerce, L-1351 Luxembourg, nebo výpovědní fax na 00420 227203713 . Jakmile bude Vaše výpověď přijata a zpracována, z Vaší strany nebudou požadovány žádné další platby. Prosím ujistěte se, že je Váš dopis / fax čitelný a obsahuje následující informace (položky obsahující * jsou povinné): - Celé jméno * - Vaši adresu a emailovou adresu zaregistrovanou na naší stránce * - Vaše uživatelské jméno - Datum nákupu, zaplacená částka, důvod zrušení a podpis Váš fax nebo dopis bude zpracován v průběhu 48 hodin (pracovní dny) od jeho obdržení. Pokud Vám nebude zasláno potvrzení o úspěšném vypovězení členství, tak Vaše výpověď nám nebyla doručena. V takovém případě prosím kontaktujte naše zákaznické centrum, které Vám bude ochotně asistovat." Poslední věta je velice zvláštní a dle mého názoru jasně ukazuje na podvodný charakter společnosti Be2 a služby webu singles50.cz. Pokud společnost Be2 sama výpověď nepotvrdí, tak je členství stále platné. V podstatě se tím říká, že o výpovědi služby rozhoduje pouze společnost Be2. To je v přímém rozporu s právem zákazníka na odstoupení od smlouvy. Zákazník by se zaplacením jednoměsíčního poplatku "na vyzkoušení služby" de facto stal povinným platit poplatky za "služby" společnosti Be2, jejichž výši si sama určí a sama si je bude strhávat z debetní karty zákazníka, bez možnosti ze strany zákazníka tyto služby a platby s nimi spojené zrušit.


Produkt

seznamka Singles50.cz, Premium účet


Požadované řešení

1. Přeji si bez zbytečného odkladu vrátit částku 2247 kč za služby, které jsem si neobjednal, resp. u nichž jsem dal jasně a včas najevo, že je již nechci využívat.
2. Žádám společnost Be2 o okamžitou změnu chování zejm. ve smyslu dodržování práv zákazníka, zejména práva na bezpodmínečné odstoupení od smlouvy.
3. Jestliže je možné jednoduše a online zřídit zaplacením měsíčního poplatku premium členství, pak by mělo být stejně jednoduché toto premium členství online zrušit. Žádám o doplnění této možnosti do webu snigles50.cz. Požadavek společnosti Be2 na zaslání výpovědi služby poštou do Lucemburska považuji za šikanózní. Podmínku přijetí výpovědi ze strany Be2 (viz výše) pak považuji za jasně protiprávní, neboť je tímto zákazník zbaven možnosti svobodně se rozhodnout a služby již nevyužívat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.8.2019 11:07, před 5 lety

Není možné, aby společnost fakticky neumožňovala, popřípadě úmyslně bránila využití některé z uvedených forem ve svých všeobecných obchodních podmínkách pro ukončení smluvního vztahu, pokud se k tomu sama svým výslovným prohlášením zavázala.

Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, odstoupení od smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.

Pokud spotřebitel zrušení členství zaslal prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné e-mailové adresy, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu výpovědní e-mail, a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy v souladu s všeobecnými obchodními podmínkami společnosti.

Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel zažádat svoji bankovní společnost o blokaci platební karty, kterou použil pro zaplacení členství. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.

Spotřebiteli dále doporučujeme využít služby chargeback, kterou poskytuje většina evropských bankovních společností ve spolupráci s vydavateli platebních karet. Jedná se o služby, kdy bankovní společnost vrátí podvedenému spotřebiteli peněžní prostředky zpět na účet a následně si jejich vymáhání po obchodníkovi zajistí sama. Více o této službě naleznete na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3189/esc-kdy-je-lepsi-platit-kartou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.8.2019 16:33, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.8.2019 17:41, před 5 lety


Michal Doleček

Žádost o zrušení premium členství a smazání mého uživatelského účtu na webu singles50.cz jsem poslal již 2.8.2019 na mail zakaznickyservis@singles50.cz, který je uvedený na webu seznamky. Dnes jsem ji tedy přeposlal také na michal.hlavacek@be2.com.
Ohledně reakce Be2 - očekávám smysluplnější vyjádření k mé stížnosti. Reakce typu "kontaktujte nás..." je nicneříkající. Zajímalo by mě, jak spol. Be2 vysvětlí skutečnost, že bez souhlasu zákazníka strhává poplatky z jeho debetní karty, i přes to, že byla řádně a včas informována, že zákazník již o službu nestojí. Jak spol. Be2 vysvětlí nemožnost zrušení premium členství online prostřednictvím webu, když zároveň je možno toto členství online velmi jednoduše jednat. Jak je vůbec možné, že při zaplacení premium členství na měsíc není zákazník řádně a dostatečně informován, že se tímto úkonem zavazuje platit spol. Be2 poplatky i po uplynutí sjednané doby.
Ale myslím, že odpověď je celkem jasná. Ještě by mě zajímalo, kolik si tímto způsobem spol. Be2 k dnešnímu datu celkově vydělala.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.9.2019 23:03, před 5 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.10.2019 20:05, před 5 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.