Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#34989Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 13 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
22.08.2019, před 5 lety

Michael Ševčík

Znění stížnosti

Dobrý den,

Zničené celé převodové ústrojí a spojková sada. Na obalu převodovky poměrně velká trhlina, která následně upadla - tudíž díra na obalu převodovky. Snad všechny ozubená kola jsou poničená. Závadu jsem začal řešit hned ten den, kdy se závada projevila, tzn. 2.8. 2019, stav tach. 193 333km (187 747km při koupě). Dle servisu mi bylo řečeno, že závada se nestala zničeho nic, ze dne na den. Auto jsem zakoupil dne 23.5. 2019 v AAA Auto bazaru v Olomouci. O tom, že bych měl vyměnit celou převodovku a spojkovou sadu nepadla řeč a v kupní smlouvě to téže není. Pochopil bych opotřebené tlumiče, ramena, brzdový třmeny, destičky atd.. V kupní smlouvě je u ''převodovka'' napsáno ''standardní chod'', nevidím tady ''nutná výměna převodovky''. Pro vyřešení stížnosti jsem postupoval dle pokynů pána z AAA, který mi sdělil. Pojišťovna ''Carlife'' mi reklamaci zamítla a následně i AAA Auto AURES Holdings a.s..


Produkt

Škoda Octavia 1.9tdi 77kW, spz 2M98406, tach. 193 333km.


Požadované řešení

Žádám o vrácení peněz, které jsem za zaplatil za pojízdné auto.
Odstoupení od smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.8.2019 12:27, před 5 lety

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.9.2019 14:03, před 5 lety

Vážený pane Ševčíku,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vada na vozidle v době prodeje nebyla, reklamoval jste až po ujetí 5,5tis. km. Za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.9.2019 20:52, před 5 lety


Michael Ševčík

Vážená paní Míková,
Vážím si toho, že jste to prověřila s kolegy v Praze aniž byste viděli auto, které je v okrese Olomouc. Nic méně mně to prověřili automechanici z autorizovaného servisu a dle jejich posudku závada byla v době koupě . Ze zákona je dána doba 6 měsíců na skryté vady, nikoli kilometry ani těch 5,5tkm není zrovna tolik, aby se mi rozsypalo celé převodové ústrojí včetně spojkové sady. A když v reklamách tvrdíte, že Vaše vozy jsou prověřené, tak i dle toho soudím, že zástupci AAA Auto o vadě věděli. Opět se zmíním o kupní smlouvě, kde stojí u ''Převodovka'' ''standardní chod'', ''spojka'' ''plynulý záběr'', nikoli ''trhlina na převodovce''. Jelikož s kolegy nemáte jak prokázat vaše tvrzení, tak očekávejte výzvu od advokáta.
S pozdravem Michael Ševčík

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.9.2019 11:33, před 5 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Podotýkáme, že pro určení, zda společnost odpovídá či neodpovídá za vadu, není rozhodující, kolik km vozidlo od prodeje ujelo. Pro skrytou vadu je právě určující, že není patrná při převzetí věci. Za takovou vadu společnost neodpovídá pouhých 6 měsíců, nýbrž po celou dobu záruky, což smí být u použité věci minimálně 12 měsíců. V úvodních 6 měsících platí pouze vyvratitelná domněnka vadnosti zboží, v rámci které musí v případě zamítnutí reklamace prodávající zdůvodnit a podložit, že se nejedná o vadu, za kterou zodpovídá. Pouhé obecné tvrzení uvedené výše nestačí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.10.2019 12:34, před 5 lety

Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace. Nejedná se o skrytou vadu, jedná se o závadu, která vznikla pozdějším opotřebením a užíváním vozidla (jinak by nebylo možno najet s vozem přes 5tis. km). Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2019 12:51, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.12.2019 14:05, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.