Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24.3.2019 jsem si ve firmě Eiffel optic , provozovna Ostrava Nová Karolína objednal a poté i zaplatil brýle. Trpím astigmatismem a brýle mám k celodennímu nošení. Již po měsíci nošení jsem byl zklamán - při běžném nošení a zacházení se skla poškrábala. Nosím celodenně brýle více než 20 let a vím, že kvalitní skla běžným nošením nezničíte. Ale po dalších asi 2 měsících mi zůstala ráno, ještě před nasazením , v ruce jedna nožka brýlí. Šel jsem tedy brýle reklamovat. Žádal jsem o opravu brýlí v naivní představě, že mi brýle rychle opraví. Omyl. Po 17 dnech mi předala prodavačka rozbité, upatlané brýle s dopisem, kde se reklamace zamítá, ovšem - cituji "nad rámec Vám nabízíme 30% slevu na novou obrubu v ceně."
Nemám v úmyslu si co 3 měsíce kupovat nové brýle, s takovýmto vyřízením reklamace jsem nesouhlasil. Na vyjádření k reklamaci není uveden žádný kontakt a proto jsem žádal prodavačku o telefonní číslo nebo e-mail, kde bych mohl tuto záležitost řešit dál, ovšem nebylo mi vyhověno. Bylo mi nabídnuto zaletování nožičky brýlí za 490Kč a to jsem odmítl. Šel jsem do jiné, menší optiky, kde jsem dostal informaci, že zaletování je možné, ale brýle se při tom poškodí a nožička nebude pružná, ztratí částečně funkčnost. Prodejce by mohl objednat celou novou nožičku a tu vyměnit. O této možnosti mě prodejce neinformoval. Brýle mi nikdy nespadly ani nebyly vystaveny tvrdému zacházení, byly jen nošeny cca 16 hodin denně.
Obroučky BEJY 973030,
Vzhledem k velice špatné zkušenosti jak s výrobkem samotným, tak i s řešením celé situace, bych rád zpět peníze. Opravu brýlí letováním mi neprovedli v rámci reklamace proto, že dle mého názoru věděli, že se tím brýle zničí. Přesto mi takováto oprava byla nabídnuta na mé náklady a tudíž i na mou zodpovědnost. Brýle jsou zdravotní pomůcka . I čekání na nové brýle je pro mě zdravotní komplikace. (Pro vysvětlení: Dvoje brýle nemám právě proto, že střídání brýlí u mě vyvolá točení hlavy, nevolnosti apod. ). Pokud brýle, které tato firma prodává, nejsou určeny pro celodenní nošení, prosím, aby tuto skutečnost měli zřetelně uvedenou výrobcích nebo raději hned na dveřích...
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.