Počet nahlášených stížností: | 440 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V prodejně Billa Velké Meziříčí se pravidelně stává, že je u zboží označena akční cena, ale u pokladny vám namarkují plnou cenu a když se na to zeptáte, řeknou, že zboží v akci není. Při větším nákupu ceny markovaného zboží lze jen těžko sledovat. Zjistíte to až po kontrole účtenky doma a na to asi vedení prodejny spoléhá. Že se zboží bude prodávat víc, pokud ho označí jako akční. Nebo možná nepřehazují cenovky po akcích minulých. Též je zde často přeházené pěcivo a cedulky, takže je těžké se dopátrat, co kupujete a za kolik.
Na tento problém jsem si již v minulosti stěžovala přímo na stránkách Billy.
Požaduji, aby cenovky byly umístěny přesně pod daným zboží a aby ceny na cenovce byly stejné jako ceny markované na pokladně. Aby se na ceny uvedené na cedulkách mohl člověk spolehnout a nemusel je pak sledovat ještě u pokladny. A aby personál pravidelně kontroloval, zda je zboží umísténo nad správnou cenovkou.
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.