Společnost


DATIX s.r.o.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#35050Odmítnutí možnosti vrácení mobilního telefonu týden po zakoupení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 hodiny 38 minut

Detail stížnosti

Publikováno
25.08.2019, před 5 lety

Olga Šrámková

Znění stížnosti

Dne 15.8.2019 můj přítel zakoupil mobilní telefon CPA my Phone CPA Halo 18 Senior blue s nabíjecím stojánkem kat.č.89045586 v obchodńím centru Tesco,Tábor,Soběslavská 3038.Prodejce mobilu byl pan J.V. Byla jsem tam přítomna ,takže mohu potvrdit,že pan V. na dotaz přítele,pana F. K. jaké má mobil funkce řekl,že se jedná o mobil pro seniory,má velká,podsvícená písmena a že je to nejnovější produkt,který má v prodeji a že jsou s ním všichni spokojeni.Přítel měl před tím Nokii,úžasně fotila a měla velkou kapacitu fotek,tak chtěl vědět zda bude moci fotit a nějaké další detaily k tomuto dotazu ,dále funkčnost a obsluha mobilu jestli je složitá,na to vše pan Vodrážka odpověděl,že bude určitě spokojen a nic víc.MObil si pan K. tedy koupil v ceně 999,-Kč,ale po týdnu tj. 22.8.2019 jel na to samé místo mobil vrátit,že mu nevyhovuje,protože obsluha,kapacita focení,a další funkce mu nevyhovovaly.Byl tam opět pan V.,ten mu řekl,že mu peníze nevrátí,že mobil je špinavý,poškrábaný apod. sepsal s ním protokol,který mu nedal aní pořádně přečíst,přítel z této prodejny volal na infolinku,kde nahlásil krajně nevhodné chování pana V. a nahlásil tam celý incident,kdy mu pan V. vyhrožoval vyvedením z prodejny ochrankou apod.Nechtěl se s ním vůbec bavit,dal mu do ruky protokol,který chtěl podepsat a dále ,že se mu do měsíce někdo ozve.Dle ČOI lze jakékoliv zboží do 14 dnů vrátit bez vysvětlování proč.To se ale v tréto prodejně nestalo,takže teď pan K. nemá ani mobil,ani peníze.Navíc po týdnu používání byl mobil v pořádku,ovšem pan V. napsal do protokolu,že je,špinavý,poškrábaný apod.Prosím o prošetření celého incidentu.Moc děkuji Olga Šrámková


Produkt

Zakázkový list 19S18618


Požadované řešení

Prosíme o vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.8.2019 17:31, před 5 lety

Odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží je možné pouze v případě, pokud byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (telefonicky, přes internet atd.) nebo mimo obchodní prostory obchodníka (např.: podomní prodej). Byla-li věc zakoupena v „kamenném“ obchodě, toto právo spotřebitelka nemá.

Jiná je situace, když někteří prodávající vrácení či výměnu zboží za jiné v určitých lhůtách umožňují, o čemž spotřebitele informují zpravidla na účtence či sdělením u pokladen. Jde o možnost jdoucí nad rámec zákona, proto si mohou stanovit různé podmínky (nepoužité zboží s originálními visačkami aj., předložení účtenky). Prodávající pak nemusí vždy vracet peněžní prostředky, ale může se zavázat např. pouze k výměně či vrácení ceny formou kreditu na zákaznickou kartu či kupónu na další nákup (Více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-4767/dtest-nejcastejsi-omyly-ceskych-spotrebitelu). Konkrétní informace o podmínkách vrácení nevyhovujícího zboží bývá uvedena zpravidla v prodejních řádech nebo na účtenkách.

Jiná situace by byla, pokud by zakoupená věc neměla vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, pak by mohl spotřebitel věc reklamovat.

Společnost DATIX, s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.