Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#35054Nečestné obchodní praktiky, navyšování kupní ceny vozidla.Zamítnutá reklamace.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 23 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.08.2019, před 5 lety

Josef Holec

Znění stížnosti

Dne 20.7 2019 jsem si zakoupil vozidlo na úvěr VW Touran na pobočce v Jihlavě, kde byla uvedena cena 219900,-Kč.Nabídl jsem jim moje vozidlo jako protiúčet, které mně bylo ohodnoceno na 105000,- Kč a použito na akontaci.Po 2 hod.čekání mne zavolali do kanceláře k podání žádosti na úvěr od společnosti Homecredit, opět jsem dlouho čekal na schválení úvěru.Po cca 1 hod. jsem byl zavolán do kanceláře podepisovat smlouvy.Měl jsem sebou manželku a děti.Dali mi k podpisu velkou kopici smluv a jen mi obraceli listy k podpisu. jelikož po dlouhém čekání jsem byl už v psychickém a časovém tlaku , už jsem spěchal, měl jsem jít do práce.Měl jsem to ještě 40 km domů.Když jsem to vše v rychlosti podepsal a vzal smouvy a jel jsem s voidlem VW Touran domů.Večer v klidu jsem si pročítal smlouvy a zjistil jsem ,že mi byla cena vozidla dosti navýšena na 240998,-Kč.Na danovém dokladu mi byly naučtovány položky o které jsem neměl vůbec zájem./Cestuj bez starosti v ceně 6499,- Kč, balíček Silver v ceně 10000,- Kč, Carlife Garance 1-hvězda v ceně 13400,-Kč /.Kdybych věděl ,že mi k úvěrové smlouvě vnutí další produkty bych si od této společnosti úvěr nebral.Asi po týdnu manželka volala ,že by jsme chtěli vyjmout ze smlovy vnucené doplnkové produkty a bylo jí řečeno, že to nelze.Dne 26.7 2019 jsem na pobočce v Jihlavě uplatnoval reklamaci- důvod slabý výkon klimatizace, nefunkční nezávislé topení, uniky oleje z motoru.Tyto závady jsem zjistil 22.7 2019 v autodílně při připojení na diagnostiku.Při vizuální prohlídce motoru byl zjistěn únik oleje na hlavě motoru.Ve středu 31.7 2019 mi bylo doručeno rozhodnutí o reklamaci která byla zamítnuta.


Produkt

vozidlo VW Touran 1,6TDI ,


Požadované řešení

vrácení peněz za uvedené doplnkové položky v danovém dolkadu č. FVAA1991/191186 Cestuj bez starosti 6499,-Kč , Carlife Garance 1 hvězda 13400,-KČ , Balíček Silver 10000,-Kč .V reklamaci jsem žádal kompenzaci ve výši 25000,-Kč na opravu.Při vrácení peněz za doplnkových položek, jsem ochoten si nechat vozidlo opravit a nepožadoval bych kompenzaci za reklamaci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.8.2019 15:16, před 5 lety

Pokud spotřebitel uzavřel smlouvu na základně nesprávných (např. o celkové zaplacené ceně), nebo zamlčených informací, může se jednat o smlouvu uzavřenou v omylu. Vůči společnosti je možné namítat neplatnost smlouvy z důvodu uvedení v omyl o rozhodující okolnosti dle § 583 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Jestliže byl spotřebitel skutečně uveden v omyl, měla by být uzavřená smlouva neplatná.

Pokud prodávající uvedl nepravdivé, nebo neúplné informace o konečné ceně vozu a souvisejících služeb, může se jednat o nekalé obchodní praktiky dle zákona o ochraně spotřebitele. Pokud dozorový orgán zjistí na základě provedené kontroly, že došlo k porušení zákazu užívání klamavých praktik a byla naplněna skutková podstata správního deliktu dle § 24 odst. 1 písm. a) zákona o ochraně spotřebitele, může být prodávajícímu uložena Českou obchodní inspekcí pokuta. Podání podnětu k zahájení šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/

Pro úplnost uvádíme informace k zamítnuté reklamaci. Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Nepodaří-li se spor o platnost smlouvy nebo vyřízení reklamace vyřešit jinak, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zastoupit spotřebitele v případném soudním sporu. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.9.2019 12:21, před 5 lety

Vážený pane Holče,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního a finančního oddělení. Co se týče slabého výkonu klimatizace, jedná se o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla - reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta. Co se týče faktury, mám informaci, že se s Vámi spojil kolega a vše Vám vysvětlil.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.9.2019 21:58, před 5 lety


Josef Holec

Vážená paní Míková, uvedl jsem ještě další dvě závady a ani jedna uvedena v předávacím protokolu ani jsem nebyl se žádnou autobatarem seznámen.Klimetizace dle servisu funguje na slabích 50 procent.V případě prodeje vozidla s nefukční klimatizací je cena podstatně nišší.Pokud se vada projeví do šesti měsíců od převzetí věci / vozidla/ ,má se dle §2161 odstavec 2 občanského zákoníka za to že věc / vozidlo/ bylá při převzetí.Uvedené závady jsem hlásil i řešil přes Carlife Garance 1 hvězda a bylo mi sděleno ,že se tyto závady na pojistku nevztahují .Tak je to pojistka bezpředmětná.Manžela s vašemi kolegy z reklamačního oddělení mluvila , ohledně odstupení od těchto nabízených produktů a bylo ji jen řečeno ,že jsme na auto slevu dostali,přičemž cena na vozidle byla 219900 kč a my jsme zaplatili 240990 kč.Žádáme vás o projednání a posuzení zpětné reklamace.Děkuji s pozravem Holec

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.9.2019 16:33, před 5 lety

Stížnost přeřazujeme zpět na společnost, aby se vyjádřila ke zbylým vadám, které spotřebitel namítal, a vůbec k celému sdělení spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.10.2019 12:52, před 5 lety

Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.11.2019 14:34, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2019 10:03, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.