Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Koupil jsem si na Alze ledničku. Od samého počátku byla nefunkční. Vrátit zpět jsem ji mohl jedině v případě, že ji naložím a dovezu na pobočku. To jsem odmítl a Alza doporučila kontaktovat výrobce kvůli reklamaci. Technik od výrobce (Samsung) zjistil, že je oprava nemožná a bylo mi vystaveno RMA.
Alza avšak i teď požaduje zabalit zboží a připravit za první zamykatelné dveře. Obal si odvezla firma už při dodání. To si mám teď naložit lednici na záda a snést patro ? Na každou odpověď v komunikaci s Alzou čekám den. Měsíc uběhla lednici nemám, peníze zpět taky ne.
Lednice Samsung
Požaduji odvoz zboží ze stejného místa kam mi bylo dodáno. Stejně jako zabezpečení obalového materiálu.
|
Tweet |
Pro uplatnění reklamace vady na věci, se kterou se obtížně manipuluje, není nutné, aby spotřebitel zajistil přepravu věci do provozovny prodávajícího. Postačí, pokud se prodávající se spotřebitelem domluví na jiném způsobu, na základě kterého bude možné rozhodnout o oprávněnosti reklamace, např. na základě fotografií, videa natočeného spotřebitelem, prohlídky servisním technikem v místě bydliště spotřebitele apod.
V případě, že se spotřebitel se společností takto nedomluví, může si spotřebitel zajistit přepravu vadného zboží zpět k prodávajícímu na vlastní náklady a následně tyto náklady vymáhat po prodávajícím jako účelně vynaložené náklady spojené s reklamací.
Níže zasíláme webový odkaz, na kterém je možné vyhledat další informace o této problematice a také Žádost o náhradu nákladů spojených s reklamací www.dtest.cz/clanek-3279/zadost-o-nahradu-nakladu-spojenych-s-reklamaci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.