Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Na stránkách Vodafone.cz, přes mobilní telefon, jsem objednal limitovanou edici předplacené simkarty, kde je pouze uvedeno, že SMS budou stat 0,40 Kč, volání do všech sítí 6,55 Kč, SMS do všech sítí 0,40 Kč, 250 SMS za 100 Kč, 100 Kč cena karty a pak už jen tlačítko koupit – Žádné jiné detail, informace, prostě nic jiného. - podotýkám, že jsem uvedené objednával přes mobilní telefon - v tomto případě se stránka zobrazuje jinak, než jako u normálního PC - to jsem ale nevěděl - měli mít upozornění a podotýkám, že jinde než přes internet tuto edici simkaret koupit nelze. Pracuji celý týden v Praze a jinou možnost, než objednávání věcí přes internet nemám.
Tak jsem tedy koupil, v druhém kroku vyplnil adresu a jiné povinné a zaplatil.
Jakmile zboží došlo, tak jsem asi 6 dní poté simkartu zaktivoval a hned během minuty šel do nastavení přes jiný tel, abych si zdeaktivoval internet..tam jsem ovšem byl velice zaskočen – ze slibovaných 250 SMS na mě “koukalo”, že mám už jen 49 SMS, místo 100 Kč kreditu, že mám už jen 80,-Kč a toto vše během asi minuty po zaktivování. Až tady jsem zjistil, že abych měl slibovanou cenu 0,40 Kč za SMS mám platit měsíčně přes 100,-Kč…SIMKU jsem kupoval jen na SMS pro GPS tracker (zabezpečení auta).
Z výše uvedených důvodů jsem žádal o VRÁCENÍ CELÉ ČÁSTKY 100,-Kč.
Podotýkám, že v tomto kroku sem tuto žádost podal na Vodafonu a simkarta mi byla zničena, tudíž jsem ji ani nemohl během reklamace dále používat a ani dnes ji nemám.
Po tomto všem jsem ale dostal vyjádření - viz. příloha, které je absurdní a vypadá, že snad nečetli mou reklamaci a poukazují na to, že tam nějaký detail uvedený je - ale na PC verzi, ne mobilní, a že mám zbytek kreditu utratit a že mě během reklamace tarif kupovaný zrušili, pač sem neměl dostatečný zbytek peněz na účtě - nemám sim, nemám ani jak peníze využívat.
Podotýkám, že sem si simkartu objednal bez žádného možného upozornění, že se platí nějaký měsíční paušál a že ihned po aktivaci jsem kartu vyjmul a hned druhý den šel žádat o peníze zpět, logicky, když sem se až po aktivaci dozvěděl o podmínkách užívání - stejně jako každý, kdo si takto tuto kartu objedná přes mobilní telefon - dle mne jasné neférové jednání, minimálně neinformování o nejdůležitější části používání simkarty..na pobočce objednat nelze, bavit se ohledně limitované edice předtím se mě na pobočce chodov nepovedlo - slečny ani neví, že něco takového nabízí.
Pro úplnost uvádím, že na mobilním telefonu objednání vypadá následovně - např. prohlížeč Opera -> vodafone.cz->menu->nabídka->předplacené karty->předplacené karty->.... a výběrem šipky u karty z limitované edice je to třetí karta, která má v červeném rámečku uvedené SMS za 0,40 Kč (až po kroku aktivace karty se lze u samoobsluhy ke kartě dočíst, že se za kartu platí měsíční polatek!!!)
limitovaná edice simkarty, kde SMS má stát 0,40 Kč
Všechny peníze zpět + opravu jejich webu pro ostatní zákazníky
|
Tweet |
Smlouva musí obsahovat i údaje sdělené spotřebiteli před jejím uzavřením. Tyto údaje lze změnit, pokud si to strany výslovně ujednají. Uzavřená smlouva musí být v souladu s údaji, které byly spotřebiteli sděleny před uzavřením smlouvy. Tyto údaje lze změnit, pokud si to strany výslovně ujednají, jinak platí jako obsah smlouvy údaj pro spotřebitele příznivější.
Sjednává-li se smlouva prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, sdělí podnikatel spotřebiteli údaje uvedené v § 1811 odst. 2 a § 1820 odst. 1 občanského zákoníku. Pokud prostředek komunikace na dálku neumožňuje poskytnout spotřebiteli všechny údaje, obdrží spotřebitel alespoň údaje podle § 1811 odst. 2 písm. a), b), c) a g) a údaje podle § 1820 odst. 1 písm. b), c) a h) občanského zákoníku. Ostatní údaje sdělí podnikatel spotřebiteli v textové podobě nejpozději do doby plnění. Podá-li spotřebitel objednávku prostřednictvím některého prostředku komunikace na dálku, je podnikatel povinen prostřednictvím některého prostředku komunikace na dálku neprodleně potvrdit její obdržení. Uzavírá-li se smlouva za použití elektronických prostředků, poskytne podnikatel spotřebiteli v textové podobě kromě znění smlouvy i znění všeobecných obchodních podmínek.
Obdobné ustanovení obsahuje přímo i zákon o elektronických komunikacích, který ve svém ustanovení § 63 odst. 9 stanoví, že uzavírá-li se, nebo mění smlouva o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací nebo připojení k veřejné komunikační síti za použití prostředku komunikace na dálku, je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajištující připojení k veřejné komunikační sítí povinen bezodkladně po uzavření smlouvy nebo její změny poskytnout účastníkovi informace, které musí obsahovat smlouva o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací písemně, a to v elektronické nebo listinné formě. Lhůta pro odstoupení účastníka od smlouvy nebo její změny uzavřené mimo prostory obvyklé k podnikání nebo při použití prostředků komunikace na dálku začíná běžet dnem následujícím po dni předání těchto informací.
V tomto případě záleží na skutečnosti, zda výše uvedená informační povinnost byla splněna. Pokud ne, společnost by odpovídala, za škodu, kterou tím spotřebiteli způsobila. Bohužel nevíme, z jakého důvodu byla sim karta spotřebiteli zničena bez náhrady, když tímto jednáním spotřebitel přišel o dostupný kredit, který nemohl následně využít.
Hezký den,
situaci jsem konzultoval i s kolegy z Reklamačního oddělení a naše vyjádření, které jsme vám posílali, bereme jako konečné. Kromě podmínek, na které jsme vám posílali odkaz, jsou podmínky a parametry této SIM karty přímo v Kompletním ceníku (http://www.vodafone.cz/cenik) na straně 24.
Je mi líto, ale proto pro vás nové vyjádření k reklamaci nemám.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Je mě *****, na jaké straně kde co je. Váš dopis obsahuje spoustu chyb a nepravd..já když otevřu na mobilu, jakémkoliv, Vaše stránky a tam si objednám tuto simkartu, tak krom všech možných super cen apod..co simkarta dovede, neni nikde ta nejdůležitější informace a to, že jsem povinen měsíčně dobíjet kredit v nějaké výši. Možnost zvolit detail a podívat se na nějaké upřesnění lze pouze na tabletu nebo PC- zde stránka vypadá jinak- jednoduše, se spoustou lákadel červeně zvýrazněných, gró věci ale nikde-proč taky, malým lákadlem a podvůdkem nevyzrát na lidi. Takže z mého pohledu, jen se zákazník naláká na super ceny co svítí velkým červeně apod, ale nejdůležitější cenu tam uvedenou nenajde. Uvedené je dle mě v rozporu s pravidly nového občana, takže celou věc jsem připraven eskalovat přes média až k soudu. U Vodafonu jsem byl do loňśkého léta od jejich prvního roku, už nikdy víc..
Vzhledem k faktu, že společnost poskytla konečné stanovisko, nemůže být stížnost v rámci služby VašeStížnosti.cz úspěšně vyřešena.
Domnívá-li se spotřebitel, že informační povinnost splněna nebyla a v důsledku toho došlo ke klamání spotřebitele, doporučujeme podání podnětu k Českému telekomunikačnímu úřadu.