Společnost


Market 24, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#35072Použité zboží místo nového a proplacení přepravních nákladů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
26.08.2019, před 5 lety

Martin Blahuta

Znění stížnosti

Dobrý den,
na eshopu market24 jsem zakoupil "Dětské multinukční lehátko - kolébka 3v1" a doma po rozbalení jsem zjistil, že kovová konstrukce nese znaky používání. Konstrukce v místě dotyku se zemí je silně ošoupaná (odřená po celé délce), balanšní blokovací gumičky, které zabraňují převrácení kolébky, tak jsou ošoupané taktéž a odřené přesně v místě blokování.
Toto se nemohlo stát při nějaké výrobní vadě, nebo nějakým posunutím.
Napsal jsem tedy na eshop, že mi poslali použitý výrobek, přidal jsem fotografie a požadoval jsem vrácení peněz za výrobek + 1. poštovné a následně poštovné, které musím uhradit abych jim POUŽITÝ výrobek zaslal.
Bylo mi ale sděleno, že na peníze za "reklamaci" nemám nárok, protože vlastně zboží neraklamuji, ale pouze vracím.
Jak je to tedy, když zboží vracím, ale z toho důvodu, že mi byl dodán použitý výrobek? Přece nebudu platit náklady na dopravu, když pochybení není na mé straně a nikde nebyla poznámka, že kupuji bazarový výrobek, ikdyž dle vyjádření prodejce, výrobek je zcela nový a přímo od distributora tak jak jej dostali.
Děkuji za vyjádření.
s pozdravem
Martin Blahuta


Produkt

TINY LOVE - Multifunkční lehátko - kolébka 3v1


Požadované řešení

Vrácení pěnez jak za výrobek -2369kč , tak za první poštovné - 108kč + uhrazení nákladu za "reklamci" - neboli vrácení zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.8.2019 11:39, před 5 lety

Má-li věc vady, může spotřebitel v daném případě požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.

Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel taktéž využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal.

O právu na náhradu účelně vynaložených nákladů při uznané reklamaci hovoří § 1924 občanského zákoníku. Je-li kupující oprávněn požadovat nápravu vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, nebude mu právo na náhradu nákladu v případném soudním sporu přiznáno.

Nicméně v případě, že spotřebitel odstupuje od kupní smlouvy, náleží mu náhrada nákladů za vrácení zboží prodávajícímu dle ustanovení § 1832 odst. 3 OZ pouze v případě, že na tuto skutečnost nebyl upozorněn (například v obchodních podmínkách společnosti).

Z toho důvodu je nutné odlišovat uplatnění práv z vadného plnění (reklamaci) od institutu odstoupení od kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem.

Spotřebitel může rovněž využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Řízení před Českou obchodní inspekcí je zdarma. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2019 16:40, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.