Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dobrý den, dne 3.4.2017 ke mě domů zaklepal pán z Českých aukcí s nabídkou nezávazné nabídky, že budu dostávat jen nabídky lepší elektřiny a že se nejedná o závaznou smlouvu.Smlouvu jsem podepsala a po jejím dalším prostudování a recenzí na internetu jsem usoudila ,že se jedná o něco zcela jiného než říkal a rozhodla jsem se od smlouvy odstoupit. Firmě jsem poslala dopis ve lhůtě čtrnácti dnů,že chci odstoupit a smlouvu i plnou moc zrušit a že chci být vyndána z databáze,taktéž jsem se zkoušela dovolat a napsala jsem email ,že požaduji odstoupení a že jim byl zaslán dopis.Jako odpověď mi přišel dopis od poskytovatele českých aukci s potvrzením odstoupení od smlouvy a že ukončují její platnost a díky tomu jsem to brala jako uzavřenou věc.Ale teď mi přišel dopis od AB partners advokáti s výzvou k uhrádě dlužné částky 4000,-.že v zastoupení společnosti české aukce mi oznamují, že na základě smlouvy o postoupení práv a povinností z přihlášek k výběrovému řízení nebo aukci nákupu elektrické energie a zemního plynu uzavřené 26.6.2019 mezi společnostmi české aukce a credit now došlo k postoupení veškerých práv a povinností společnosti české aukce s.r.o. z přihlášky uzavřené 3.4.17 mezi mnou a společností české aukce na společnost credit now s.r.o. a to včetně nároků a že mám částku-pokutu uhradit na účet do sedmi dnů, jinak se bude navyšovat,protože jsem porušila závazek čímž vznikl klientovi prý nárok na úhradu.jak už tady psalo více lidí -stejný dopis.Smlouvu jsem podepsala mimo obchodní prostory- na chodbě mého bytu a odstoupila podle jejich instrukcí ve lhůtě 14 dni.Email jsem jim poslala s informacemi,že jsem to tak udělala a dodržela podmínky,že po mě žádnou pokutu nemají právo vymáhat.Zatím bez odpovědi.
i po zrušení přihlášky k výběrovému řízení nebo aukci na nákup el. energie a zemního plynu přišlo výzva k úhradě pokuty
prověření celé záležitosti ze strany společnosti České aukce s.r.o. a zrušení neoprávněně požadované pokuty firmou Credit Now s.r.o. a písemné potvrzení ,že všechno bylo zrušeno (smlouva,plná moc a pokuta)..napsané ,že nic nemusím platit a částka se nebude navyšovat po nezaplacení,že se pokuta ruší.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitelku seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitelka by mohla namítat neplatnost přihlášky, neboť byla druhou stranou uvedena v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
V daném případě však spotřebitelka od smlouvy odstoupila, čímž došlo k ukončení smluvního vztahu mezi ní a společností. Odstoupením od smlouvy ztratila společnost právní důvod, na základě kterého mohla požadovat po spotřebitelce zaplacení smluvního poplatku.
Navíc smluvní pokutu sice je možné sjednat, musí však být upravena přímo ve smlouvě, kterou spotřebitel podepisuje. Není možné sjednat smluvní pokutu v obchodních podmínkách (dle nálezu Ústavního soudu sp. zn. I.ÚS 3512/11 ze dne 11. 11. 2013). K takovému ujednání by se nepřihlíželo.
Spotřebitelce doporučujeme, aby si ponechala veškeré dokumenty, které prokazují, že bylo od smlouvy řádně odstoupeno, včetně výše uvedeného potvrzení od společnosti o této skutečnosti.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.