Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
3.5.2019 jsme zakoupili vůz v pobočce Sokolov.8.7.2019 se převodovka rozbila. Při kontrole mechanika byla zjištěno,že převodovka musí na Repas.ca cena 17000Kč.Při koupi vozidla v tom stejném bazaru nas přesvědčili, ze by bylo dobre si vozidlo jeste připojistit.Tak jsme učinili ještě ten den na pobočce toho bazaru.Pri závadě jsme kontaktovali tu pojišťovnu a ta nám zdělila,že závada se nevztahuje na pojistnou událost.Proto jsme žádali autobazar Autodiskont o spoluúčast na opravě, nebo financovanim.Jelikoz vozidlo jezdilo jen 2 měsíce a stav tachometru nešel přečíst, protože displej je převážně nefunkční.Domnivame se ,že máme nárok na uplatneni reklamace.Autodiskont odpověděl "Předmětem reklamace nejsou závady, za níž prodávající odpovídá a proto prodávající reklamaci zamítá" Při koupi vozidla nebylo řečeno o problémech převodovky a ani v predavajícím protokolu není psáno o problému převodovky. Auto si koupila maminka přítelkyně, která neví co a jak dál. Proto vad prosíme o radu a informací jak dál počínat.Dekujeme. Valíček, Chomutov
Pomoc či informaci jak dál počínat.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí spotřebitel na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že spotřebitel o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Valíčku,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupili, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, Auto Diskont
SPZ 5L02251
Vážený pane Valíčku,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla, které je staré přes 15 let a má najeto víc jak 300tis. km (stav tachometru byl uveden i v předávacím protokolu). Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, Auto Diskont
Děkuji za odpověď, ale nesouhlasím.Vas prodejce zdelil pri prodeji auta a ve smlouvě je napsáno že vůz prodělal vámi kontrolu a závady byly řečeny a napsány...po mesici a půl koupi vozu se stala závada,která neumoznila vozidlo užívat.To se příčí vaší garancí v reklamách. Ještě jednou děkuji a budu stále hledat pomoc jak vás přesvědčit aspoň se spoluúčastí. Přeji hezký den Valicek
Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, Auto Diskont
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den.co vám můžu na to napsat? Jen to ,že jestli někdy budu já nebo příbuzní kupovat vozidlo. Tak vždy s někým kdo vozidlům rozumí a využijí zkušenosti, které jsem s váma získal. S pozdravem Janák Valiček
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, Auto Diskont
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spolecnost Auto-discont napsala .ze uvnitr spolecnosti byla zadost uzavrena. Nemam chut si s nima dopisovat. Nabil jsem zkusenost,ze v teto spolecnosti si uz Auto nikdy nekoupim a tuto radu i doporucim. Vam velice dekuji za pomoc
Dobrý den,
záležitost byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem.
S pozdravem Jitka Míková, Auto Diskont