Společnost


České aukce s.r.o.

Počet nahlášených stížností:20
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#35084Neoprávněně naúčtovaný poplatek - smluvní pokuta

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 17 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.08.2019, před 5 lety

Vít Vaněk

Znění stížnosti

Moje matka Eva Fischerová /nar.1928/ podepsala 19.5.2017 dle tvrzení "Výzvy k úhradě dlužné částky - elektřina, plyn Přihlášku k výběrovému řízení nebo aukci nákupu elektrické energie č. CA014045 se společností České aukce s.r.o., a to i přes skutečnost, že od 2.5.2016 byla tato odběrná místa v držení jiného majitele, který má s dodavateli uzavřeny platné smlouvy.
Dnes 26.8.2019, tedy po více než 2 letech, obdržela od advokátní kanceláře AB Partners s.r.o. Výzvu k úhradě dlužné částky, smluvní pokuty 4000,- Kč za plyn a 4000,- Kč za elektřinu. Tato advokátní kancelář zastupuje společnost Credit Now s.r.o., které společnost České aukce postoupila veškerá práva ohledně výše uvedené Přihlášky. Advokátní kancelář se odkazuje na - citace: "porušení ustanovení článku III.odst.3 Přihlášky sjednávající povinnost zdržet se jakéhokoli jednání (opomenutí), která by v době platnosti Smlouvy uzavřené s vítězným dodavatelem mohla zmařit plnění povinností z uvedené smlouvy a její realizaci". Zdůrazňuji, že v době podpisu této Přihlášky bylo zřejmé, že smlouvy na dodávku elektřiny a plynu v tomto odběrném místě má již uzavřeny jiný majitel. Z tohoto důvodu nemohlo tedy dojít k porušení citovaného ustanovení.
Navíc ve svém věku i psychickém stavu zcela jistě nebyla schopna porozumět obsahu Přihlášky.


Produkt

Dopis AB Partners zn. 9438 - odběrné místo: Elektřina a zn. 99438 - odběrné místo: Plyn.


Požadované řešení

Požadujeme zrušení neoprávněně požadované pokuty - výzvy k úhradě dlužné částky ( 4000,- plyn + 4000,- elektřina )


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.8.2019 13:01, před 5 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

V případě, že uplynula již delší lhůta od uzavření dané smlouvy, je na místě podat výpověď.

Smluvní pokutu je možné sjednat, musí však být upravena přímo ve smlouvě, kterou spotřebitel podepisuje. Není možné sjednat smluvní pokutu v obchodních podmínkách (dle nálezu Ústavního soudu sp. zn. I.ÚS 3512/11 ze dne 11. 11. 2013). K takovému ujednání by se nepřihlíželo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2019 15:23, před 5 lety

Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl zaslat dodatečné informace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.9.2019 15:37, před 5 lety


Vít Vaněk

V příloze posílám odpověď na výzvu k úhradě smluvní pokuty z 27.8.2019.
Dosud jsem neobdržel žádnou reakci.
Vaněk

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.10.2019 15:28, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.