Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před 2 lety se začaly z motoru automobilu RENAULT MEGANE GRANDTOUR 1,2Tce (zakoupený u výše uvedené společnosti) ozývat podivné zvuky. Jako plechovky tažené za autem. Ozývalo se to občas a nepravidelně, ale vždy za většího zatížení motoru.
Absolvoval jsem na tuto závadu 5 oprav. Vždy jsem s technikem autorizovaného servisu najezdil několik desítek kilometrů než se zvuk dostavil. Diagnóza techniků: selhává hydraulika napínání rozvodového řetězu při přestavování časování - závada potenciálně nebezpečná. Ovšem po každé opravě se vždy závada objevila znovu.
Po páté provedené opravě, již údajně 2x konzultované s technickým centrem firmy RENAULT, se závada objevila znovu a tedy jsme požádal o vrácení vozu z důvodu neopravitelnosti. To prodejce odmítl bez vypořádání se s mými argumenty. Jeho právník mě odmítl i poté, co jsem zaslal video se záznamem toho kraválu z motoru. Poslal mě pouze odkaz na původní vyjádření prodejce, opět bez sebemenšího náznaku zdůvodnění.
Vlivem závady ale motor po krátkém čase zkolaboval zcela, možná vlivem přeskočení řetězu nebo působení neuvěřitelných vibrací při povoleném řetězu a následného trhavého chodu motoru. Ani po této informaci, tedy o fatální poruše motoru a že auto se již stalo nepojízdným, nezměnil prodejce stanovisko a v podstatě se mnou odmítá komunikovat. Místo řešení na mě poslal právníka, který mě vyhrožuje jakýmisi paragrafy o újmě prodejce.
Auto má 5-letou plnou záruku a její konec nastane v 10/2019. Vlivem fatální poruchy motoru je auto nyní nepojízné. Jde o vůz Renault Megane Grandtour 1,2Tce 5E33749 VIN VflKZ110651073142
Vrácení zboží (auta) z důvodu neopravitelnosti
- 5x opravováno bez zlepšení
- na požadavek vrácení zboží (místo 6. opravy, neboť i po 5. opravě se nic nezměnilo) prodejce reagoval odmítnutím s tím, že jde o běžné provozní zvuky
- tedy jsme ještě jel na dovolenou a cestou domů motor zkolaboval definitivně. Na novou informaci o znepojízdnění vozu reagoval prodejce pouhým zopakováním, že už mě dříve odmítl (bez jakéhokoliv odůvodnění)
|
Tweet |
Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.
V případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že věc vadná byla. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena s náležitou péčí, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek, že auto bylo vadné, může spotřebitel požadovat nápravu. Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.