Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před několika týdny jsem si na výše uvedeném webu objednal boty Adidas za cenu přibližně 1400Kč, z mého účtu odešlo o 300Kč více, v emailu, který mi přišel, bylo psáno, že tento rozdíl může být způsoben převodem peněz do jiné měny. Nechal jsem to být a čekal na zboží.
Problém nastal když zboží přišlo, protože mi nepřišly boty ale absolutně ošklivé sluneční brýle Gucci, které nevěřím že mohou dosahovat ceny, kterou jsem zaplatil. Teď se s obsluhou tohoto webu dohaduji o tom že chci tento zbytek vrátit. odeslat toto zboží zpátky nepřichází v úvahu protože si nedovedu představit kolik bych musel zaplatit poště aby odeslala balíček až do Číny.
Evidentně tato situace nastala z toho důvodu, že zboží které jsem si objednal mezi tím vyprodali, a takto tu situaci vyřešili, tedy poslali mi levnější zboží a vydávají tuto situaci za omyl. Tak to na mě působí.
internetový obchod s módním oblečením
Vrácení zbytku peněz.
|
Tweet |
Pokud bylo dodáno jiné zboží, jedná se o vadu. Má-li věc vady, může spotřebitel v daném případě požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel taktéž využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd. Více o této službě lze nalézt na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3189/esc-kdy-je-lepsi-platit-kartou.
Pokud se spotřebitel domnívá, že se jedná o podvodný e-shop, může podat trestní oznámení na Policii České republiky či na Státní zastupitelství. Ačkoliv pro spáchání trestného činu musí být spáchána škoda ve výši nejméně 5000 Kč, platí dle trestního řádu, že výše škod se sčítá za každý trestný čin, co by podnikatel spáchal. V rámci trestního stíhání by mohl poškozený uplatnit nárok na vrácení předmětné částky v rámci adhezního řízení.
Před nákupem prostřednictvím neznámého e-shopu doporučujeme daný obchod prověřit přes webovou adresu www.dtest.cz/eshopy. Na tomto webu zjistíte, kdo je provozovatelem webu, na kterém funguje e-shop a další informace, která Vám mohou pomoci při rozhodování, zda u prodávajícího nakoupit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.