Společnost


Historický subjekt, nezadávat nové stížnosti

Počet nahlášených stížností:190
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 59 stížnostech.

#35112Doplacení za předčasné ukončení věrnostního programu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

28 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.08.2019, před 5 lety

Lukáš Musil

Znění stížnosti

Dobrý den

u UPC jsem přes 4 roky a poctivě platím každý měsíc cca 730,- Kč, dosud jsem neměl s nimi problém. Nyní se stěhujeme a chtěli jsme smlouvu přestěhovat, což UPC umožňuje, nicméně na dané adrese UPC nemá konektivitu. Nezbývalo nám nic jiného než zažádat o předčasné ukončení smlouvy, kde se UPC ohradilo, že máme doplatit cca 2400,- ... což tedy je více než 1/5 součtu měsíčního paušálu. Nicméně, UPC bylo koupeno Vodafone, který na dané adrese ale konektivitu má, a tak jsem jim navrhoval, že bych měl tedy zájem vzít si konektivitu od Vodafone, aby vše zůstalo v "jednom baráku", čímž projevit solidaritu z mé strany a snad i nepožadování oné sankce/doplacení, ale na to však nikterak nereagovali.
Nabízí mi variantu, že bych smlouvu mohl převézt na někoho jiného - ale proč by to kdo dělal, když nový zákazník za stejné služby dostane mnohem lepší cenu?
Pak mne i udivuje celý princip onoho "věrnostního období" - co jsem díval po nabídkách, tak reklamní ceny jsou ty, ve kterých je započítaná cena z "věrnostního období", neboť plnými cenami by UPC nemohlo konkurovat, a tak mám za to, že UPC uvadí spotřebitele v omyl co se cen týče a díky této praktice si ho chce prostě uvázat a omotat kolem prstu.
Momentálně se cítím jako vydíraný rukojmí, neboť jsem zájem projevil a nemohu přeci být bit za to, že chceme založit rodinu na adrese bez UPC, nemůžeme se přeci stěhovat cíleně na adresy s konektivitou UPC, navíc koupě nemovitosti a stěhování je životní krok, který nelze naplánovat na minutu...
Přijde mi to přinejmenším nemorální...

Prosím, poraďte, co pro to mohu udělat? - všiml jsem si, že nejsem jediný, kdo to tu řeší a mnozí byli úspěšní...

Mockrát děkuji,

S pozdravem
Lukáš Musil


Produkt

UPC Internet + TV


Požadované řešení

Prosím o prominutí / nepožadování doplatku a prosím o prověření, zda je vůbec aktuální částka relevantní.
Děkuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.8.2019 15:17, před 5 lety

Všeobecné obchodní podmínky společnosti UPC Česká republika, s.r.o. skrývají sankci za ukončení smlouvy. (Již toto ustanovení by mohlo být na hraně zákona, protože § 1799 občanského zákoníku požaduje při sjednávání formulářových smluv (tzv. „ber nebo nech být“), aby při uzavření smlouvy byla slabší strana (v tomto případě spotřebitel) seznámena s doložkou, ve které jsou upravena práva a povinnosti smluvních stran. Ani v doložce ale nesmí být ustanovení, které by slabší strana nemohla rozumně očekávat. Je tedy na zvážení, zda byl význam doložky slabší straně dostatečně vysvětlen. Společnost musí prokázat, že tomu tak bylo. Mimo to také Ústavní soud už jednou rozhodl, že smluvní pokuty uvedené pouze v obchodních podmínkách jsou zakázány.)

Tato sankce se zákazníkovi účtuje v případech, kdy vypoví smlouvu v době, po kterou je poskytována sleva na službu. Pokud zákazník předčasně ukončí smlouvu, musí zpětně vrátit rozdíl mezi plnou cenou služby a cenou po slevě za všechna zúčtovací období od sjednání slevy.

Takto by mohl být obcházen zákon, neboť § 63 zákona o elektronických komunikacích umožňuje společnosti účtovat poplatek za předčasné ukončení smlouvy uzavřené na dobu určitou ve výši maximálně jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedné pětiny součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.

Pokud spotřebitel s poplatkem nesouhlasí, měl by jej reklamovat. Učinil-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.9.2019 10:19, před 5 lety

Dobrý den, Lukáši.
Z důvodu že jednáte se společností Vodafone o zapojení služeb na nové adrese, nebude na Vaší smlouvě věrnost účtována při ukončení smlouvy. O tomto jste byl také informován telefonicky.
David - UPC

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
25.9.2019 09:12, před 5 lety


Lukáš Musil

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den, Davide,

děkuji za informaci - nakonec bylo vyřešeno i bez nutnosti Vodafone z dalších důvodů.

Děkuji portálu vasestiznosti.cz, neboť po uveřejnění stížnosti mi přišla první kladná odpověď (nevím, zda to byla zrovna náhoda, každopádně je velmi dobře, že tento portál existuje), nicméně reakce tak jako tak už pozdě a jednání s Vodafone bylo v tu chvíli pasé ... nakonec reklamace byla i tak uznána, jelikož by se jinak zřízení od Vodafone stihlo nebýt administrativním průtahům...

Děkuji tedy ještě jednou všem zúčastněným za kladné vyřízení.

S pozdravem
Lukáš Musil