Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Se spolecnosti DIGI CZ jsem ukoncila smlouvu, kterou jsem cca po 14 dnech znovu obnovila. Za 3 tydny po obnoveni mi prisla zprava, ze mam vratit zarizeni(setup box, kartu), jinak bude vec predana spolecnosti pro vymahani pohledavky s pokutou. Tyden na to mi prisel email a dopis s vyhruzkou pokuty a informaci, ze me navstivi soudbi vymahac. S touto spolecnosti jsem se spojila, ze se jedna o omyl, ale oni tuto informaci ani po mesici od Digi stale nemeli. Spolecnost digi se mi soce omluvila, ale do vymahacske spolecnosti informaci stale neodeslali a navic jim o me poskytli nepravem a bez meho souhlasi me osobni udaje. Zadam okamzitou napravu, potvrzeni, ze je vse v poradku, jelikoz neopravnene ze me udelali dluznika a poskytli treti osobe me osobni udaje.
Spolecbost digi se mi sice omluvila, ale informaci o tom, ze chybu nahlasili a ze se nemam obavat soudnich exekutoru jsem stale neobdrzela.
Zadam oficialni potvrzeni jak od spolecnosti digi, tak od vymahacske spolecnosti, ze je vse v poradku a ze se jiz nic takoveho nebude opakovat, ze byly me osobni udaje u nich vymazany a navrh na nejake "odskodneni", ze jsem byla nepravem oznacena jako dluznik.
|
Tweet |
Pokud společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musela by prokázat, že k tomu má právní důvod. Spotřebitelce doporučujeme, aby společnost informovala o neexistenci pohledávky a žádala odstranění osobních údajů z databáze společnosti, neboť vzhledem k neexistenci dluhu nemá ke zpracování osobních údajů právní důvod. Spotřebitelka tak má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 nařízení (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice (dalé "nařízení GDPR").
Pokud by se spotřebitelka domnívala, že společnost osobní údaje neodstranila, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.