Společnost


Interdate S.A.

Počet nahlášených stížností:682
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

82%
18%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#35129Upomínka po zaslání odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.08.2019, před 5 lety

Petr Zavičák

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 29. 7. 2019 jsem se zaregistroval na stránkách https://www.c-date.cz společnosti C-date a uhradil poplatek 180,- Kč.

Dne 4. 8. 2019 jsem dle všeobecných obchodních podmínek (v rámci 14 dnů od uzavření smlouvy) zaslal společnosti C-date email týkající se odstoupení od smlouvy, na adresu service@c-date.co.uk uvedenou ve smlouvě.

Přesto mi dnes - 28. 8. 2019 byla doručena platební upomínka a výzva k úhradě částky 2.677,- Kč za automatické prodloužení služby s výhrůžkou předání případu inkasní společnosti v případě neuhrazení.

Email jsem na jejich emailovou adresu zasílal pro jistotu dvakrát, jednou v české, podruhé v anglické verzi. Přestože jsem ve výpovědi uvedl vše, co je třeba pro podání výpovědi dle obchodních podmínek a žádal o potvrzení přijetí výpovědi, na žádný z emailů nereagovali a výsledkem je jejich dnešní email s požadavkem na úhradu částky za automatické prodloužení služeb.

Děkuji za jakékoliv informace.


Požadované řešení

Ukončení požadavku na zaplacení částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2019 10:50, před 5 lety

Spotřebitel může odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, pokud ještě nedošlo k jejich splnění. Započala-li společnost s plněním služeb na základě výslovné žádosti spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradí spotřebitel společnosti pouze poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení. Je-li sjednaná cena nepřiměřeně vysoká, uhradí spotřebitel společnosti poměrnou část ceny odpovídající tržní hodnotě poskytovaného plnění.

Pokud spotřebitel odstoupení od smlouvy ve stanovené 14 denní lhůtě zaslal prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy či faxu, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu tento email, popřípadě fax, a tím prokázat snahu o včasné a řádné odstoupení od smlouvy v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti.

V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).

Vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud k tomu existuje exekuční titul, např. bylo-li o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo právní moci a stalo vykonatelným.

Platil-li spotřebitel při platbě přes internet platební kartou, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace prostřednictvím našeho portálu, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.8.2019 20:32, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: zdenek.vencl@c-date.com,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.9.2019 22:02, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.9.2019 15:30, před 5 lety


Petr Zavičák

Dobrý den,

v žádném případě nehodlám zmíněnou společnost kontaktovat na výše uvedeném emailu zdenek.vencl@c-date.com. Doporučuji panu Venclovi, aby se seznámil se zákonnými pravomocemi a oboustrannými nároky, případně kontaktoval společnost, pro níž pracuje (je-li tomu tak). Ve smlouvě, kterou jsem podepsal je uveden oficiální email pro komunikaci. Na tento email, z něhož mi také přišla mnou reklamovaná upomínka jsem zasílal své nesouhlasné stanovisko, bohužel mi dosud kromě další urgující (a výhružně vyznívající) další upomínce nepřišla žádná odpověď.

Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem jsem se tedy obrátil také na Evropské spotřebitelské centrum, osobně mě na případu zajímá snad už jen to, jakým způsobem tato pochybná společnost zareaguje.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2019 17:37, před 5 lety

Vzhledem k výše popsanému postupu spotřebitele stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.