Počet nahlášených stížností: | 682 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 19.12.2017 jsem se přihlásil na seznamku C-DATE, kterou provozuje Interdate SA Lucembursko. Přestože společnost slibovala bezplatné měsíční používání, již po několika obdržených zprávách jsem musel zaplatit VIP členství na určité období, abych vůbec mohl zprávy číst a odpovídat na ně. Bohužel si již nepamatuji, na jak dlouhé období platba proběhla. Na začátku března 2018 jsem přestal seznamku využívat a protože mi účet nešel odstranit (jako je to na jiných seznamkách), požádal jsem mailem 17.3.2018 o zrušení registrace. Na požadavek mi nikdo neodpověděl a dne 22.3.2018 mi přišel od C-DATE poslední email s nabídkami na seznámení. A od té doby přestali maily od C-DATE chodit a já považoval registraci za zrušenou. Seznamku jsem již nepoužíval a nepoužívám. Nyní mi však přišla upomínka, abych uhradil částku 165,49 EUR. Bohužel mi není jasné za co. Před touto upomínkou jsem neobdržel žádnou výzvu k platbě ani jiné upozornění, že mám něco neuhrazeno a že registrace ukončena nebyla.
C-DATE Seznamka
Pokud v březnu 2018 nedošlo k ukončení registrace, tak prosím o okamžité odstranění registrace a všech údajů o mé osobě a zároveň žádám o stažení vymáhání dlužné částky.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti Interdate S.A. (dále jen VOP) se placený smluvní vztah na určité období automaticky prodlužuje o zvolené nebo uvedené období, pokud není 14 dní před uplynutím původního období vypovězen. Smluvní závazek je možné i poté vypovědět, spotřebitel však dle VOP nemá právo na vrácení platby, kterou již provedl. Výpověď lze zaslat ve stanovené výpovědní lhůtě prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu a jakožto důkaz o provedeném vypovězení smlouvy lze společnosti následně přeposlat výpovědní email, či kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení pošty o odeslání výpovědi formou dopisu.
Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné e-mailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Lucemburska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: zdenek.vencl@c-date.com,
děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, stav je zatím na mrtvém bodě. Žádný pan Vencl se mi neozval, pouze odpovídající robot. Po té se mnou začala komunikovat nějaká paní Hájková, která neústupně trvá na úhradě částky 164EUR a to i přesto, že jsem přeposlal email ze 17.3.2018, kdy jsem žádal o zrušení registrace. Rozhodl jsem se platbu ve výši 164EUR neposlat, jelikož mi společnost není schopná doložit žádným oficiálním dokladem (fakturou), za jakou službu a v jakém období částku požaduje. Normální korektní firmy pošlou fakturu nebo jiný doklad se splatností a pokud klient nereaguje pak teprve vyhrožují vymahačemi. Začal jsem se blíže zajímat o různé stížnosti a na základě některých jsem došel k poznání, že i mě bylo několikrát stržena platba z účtu pod údaji mé platební karty. Přestože jsem úplně prví platbu provedl ve výši 180kč na první období, strhli si za další období už více než 2300,-kč a nyní chtějí 164EUR což je víc než 4000,-. A to za nic. žádné členství nevyužívám a žádal jsem včas o zrušení. Jelikož mi ani nyní po více jak třech urgencích, aby bylo moje členství ukončeno stejně nikdo nevyhověl, došel jsem k závěru, že společnost tak činí záměrně. Účelem všech seznamek, které provozují není seznamovat lidi, ale ty nebožáky, kteří si chtějí přečíst došlé zprávy přinutí zaplatit jakési "členství" a pak s neustálým odvoláváním se na všeob.obchodní podmínky je vydírat s platbami a to tak dlouho, jak jen to jde. I proto společnost ke strženým platbám z účtů neposílá nikomu žádné oznámení do mailu, protože by přece na sebe upozornila!!! a klient by chtěl pak okamžitě registraci ukončit. Pro mě je fungování této společnosti nekorektní (slušně řečeno) a rozhodl jsem se, že se budu bránit. Připravuji stížnost jak na ČOI tak k evropskému úřadu pro ochranu spotřebitelů. Zvláštní je, že podle jejich VOP se na servery nesmí přihlašovat lidé z Lucemburska, kde společnost sídlí. Asi by ji tamní úřady při první stížnosti rozcupovali.
Závěr je, že se společností se nelze normální cestou dohodnout. Nemají záměrně nikde žádné kontakty, pouze jeden email, aby k nim klient měl co nejkomplikovanější cestu.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.